וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רונצקי גיבה את בנט: "להפעיל שיקול דעת"

יהושע בריינר

21.12.2012 / 14:09

הרב אביחי רונצקי מבכירי הציונות הדתית צידד בדברי יו"ר הבית היהודי ואמר כי לא יוכל לשתף פעולה עם פינוי: "הייתי יושב ובוכה. מה אני, רובוט? למשימות כאלה יש את המשטרה"

גיבוי לנפתלי בנט מבכירי הרבנים בציונות הדתית: הסערה הציבורית שיצר אמש יו"ר תנועת הבית היהודי בעקבות דבריו אמש בתכניתו של ניסים משעל בערוץ 2, לפיהם לא יוכל למלא אחר פקודה לפנות יהודים מבתיהם, ממשיכה לעורר הדים. הבוקר קיבל בנט גיבוי גם מהרב הצבאי הראשי לשעבר אביחי רונצקי, שאומנם הדגיש כי אינו קורא לסירוב פקודה אך אמר שהוא בעצמו לא היה מסוגל למלא אחר פקודת פינוי. "אני לא אצליח להוציא משפחה מהבית שלה", אמר הבוקר (שישי) רונצקי לוואלה! חדשות, "אני פשוט לא אהיה מסוגל. אבקש שלא להשתתף במשימה אבל אם היו אומרים לי לעשות את זה, הייתי יושב בצד ובוכה. מה אני, רובוט? יגידו לי בכוח, 'קום, תפוס את התינוקת הזו ואת האישה ההיא ותגרור אותם' כאילו הם פושעים? למשימות האלה יש את המשטרה".

רונצקי, כיום ראש הישיבה באיתמר שבשומרון, מדגיש בדבריו כי אסור לצה"ל להעמיד חיילים דתיים במעגל הראשון במהלך פינוי. "סירוב פקודה הוא דבר שימוטט את הצבא ואני נגד סירוב פקודה באופן עקרוני, מימין ומשמאל", אמר. "יחד עם זאת, ואני מצטט דברים שאמר לי דן חלוץ לפני ההתנתקות, סירוב פקודה של חייל זה כישלון של המפקד שלו. כמו שלא ייקחו את מפקד גדוד הסיור הבדואי לפנות מאהלים לא חוקיים בנגב וכמו שלא ייקחו גדוד המורכב מלוחמים דרוזים לפנות את אחיהם, כך מצופה מהפיקוד בצה"ל להפעיל שיקול דעת שלא לקחת מחלקה של בני ישיבות ההסדר למשל למשימות שכאלה ולדעת שיש חיילים שיש להם חוסר מסוגלות להוציא משפחה מביתה".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

לדברי רונצקי, המקורב לבנט שאף הגדיר את הרב הצבאי לשעבר כרבו, "נפתלי דיבר אתמול על קושי אישי ואני מבין אותו. כמובן שזו סערה פוליטית ובאו להכשיל את בנט אבל הוא עמד במבחנים לא קלים בעשרות מבצעים כמפקד בלבנון ואני מגבה את דבריו. אסור למפקד לעמת חייל במשימה שהיא הפוכה לגמרי מכל האישיות שלו. מפקד שכזה הוא פשוט מפקד לא טוב. במעגלים רחוקים יותר, כן אבל לעמת אותו עם סביבתו, עם אחיו- זו טעות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נפתלי דיבר אתמול על קושי אישי ואני מבין אותו". עמוד הפייסבוק של בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לשאלה האם יבין גם "חוסר מסוגלות" של חייל שמאלני עושה רונצקי, הבחנה בין המקרים. "מנסים לעשות השוואה בין חייל שמקבל פקודה לפנות יהודים מבתיהם לבין חייל עם דעות מהשמאל שלא יכול לשמור על התנחלות כי הוא חושב שהתנחלויות זה לא חוקי אבל זה לא אותו הדבר. אותו חייל ששומר בהתנחלות, הוא לא יכול לשבת בתוך העמדה המחוממת, להסתכל במשקפת ולשמור על חייהם של אנשים? זה משהו פאסיבי לגמרי לעומת פינוי שזה משהו אקטיבי. ההשוואה היא דמגוגיה בעיניי, זה משהו אחר לגמרי". בתשובה לשאלה כיצד יפעל חייל עם דעות מהשמאל במקרים אקטיביים יותר כמו מבצעי מעצרים או עמידה במחסומים, טען רונצקי כי "במעצרי פלסטינים, הרי עוצרים רק מחבלים ובמחסום מעבירים את הציבור ועוצרים רק את מי שמתפרע כך שהבעיה הזו לא קיימת".

"אני מתנגד בכל נפשי לסרבנות שתפגע אנושות בצה"ל היקר לנו", כתב בנט בהודעת הבהרה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. בהמשך תקף את השר יעלון ש"הפך את דבריי והעיתון 'ישראל היום' והליכוד ניצלו זאת. בליכוד, במקרה זה, בחרו לעוות את דבריי ולפגוע בצה"ל כדי להרוויח כמה קולות". "אני סבור שזו טעות אדירה לעשות שימוש בלוחמי צה"ל לגירוש משפחות מבתיהם כפי שנעשה בגוש קטיף", הוסיף בנט. "נשאלתי מה אעשה באופן אישי אם אוכרח לגרש משפחה מביתה. תשובתי: אפנה בשקט למפקדיי ואבקש שישחררו אותי מכך. אני פשוט לא מסוגל באופן אישי להיכנס לבית עם משפחה ולגרש אותם בכוח מביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully