וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה נגד שירזי "סרח", ההסכם עימו בוטל

גלעד גרוסמן

6.5.2013 / 2:40

לאחר שנחשפה הקלטה בה עד המדינה מציע לעד אחר שידאג לסגירת תיק נגדו תמורת תשלום, החליטה הפרקליטות לבטל את ההסכם שנחתם עימו. שירזי אמר בעבר על העד כי "ישלם על מעשיו"

הפרקליטות החליטה לבטל, בכפוף לשימוע, את ההסכם שנחתם עם עד המדינה במשפטו של ריקו שירזי, הנאשם בשורה ארוכה של עבירות הלבנת הון, עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים ושורה של מקרי איומים בפרשת חשבוניות. ההחלטה התקבלה לאחר שפרקליטיו של שירזי חשפו במהלך המשפט הקלטה שבה נשמע עד המדינה אומר לעד אחר של התביעה כי הוא יכול לעזור לו לסגור תיק נגדו בתמורה לכסף.

פתיחת משפטו של ריקו שירזי, פברואר 2012. דרור עינב
שירזי בפתיחת משפטו בתחילת השנה שעברה/דרור עינב

על פי כתב האישום שהוגש נגד שירזי לפני כשנה וחצי, הוא ואחרים הוציאו חשבוניות פיקטיביות בסך של למעלה מ-25 מיליון שקלים, כאשר שירזי עצמו התחמק מתשלום מס על הכנסותיו במע"מ בגובה של למעלה מ-3.5 מיליון שקלים. כמו כן מייחסים לשירזי ברשות המסים עבירות של הלבנת הון בשווי של למעלה מ-14.5 מיליון שקלים. בנוסף לעבירות הכלכליות, שירזי נאשם כאמור גם בעבירות איומים.

בכתב האישום נטען כי שירזי, אשר נתן הלוואה למנהל בחברת הרכב אופל, איים על המנהל שאם לא יחזיר לו את כל החוב, כולל ריבית, "אעיף לך את הראש לפני שתיקח לי כסף". במקרה אחר איים שירזי בנוכחות שוטר שחקר אותו, לפגוע בעד המדינה בתיק ובבני משפחתו. "עד המדינה וילדיו ישלמו על מעשיו ואלוהים ישלם להם בתרופות", אמר שירזי לחוקר, "כשאני עושה אפצ'י, חצי עולם עומד על הרגליים וגם אם עד המדינה יהיה בתאילנד על חוף הים, ימצאו אותו ואלוהים ישלם".

הגשת כתב אישום נגד ריקו שירזי, נובמבר 2011. קובי אליהו
כעת יצטרך בית המשפט להעריך את מהימנות עדותו של עד המדינה לשעבר/קובי אליהו

לאורך המשפט העלו פרקליטיו של שירזי טענות רבות כנגד עד המדינה, ששמו נאסר לפרסום, ולפני כחודשיים הושמעה במהלך המשפט ההקלטה המדוברת. בעקבות זאת נפתחה חקירת משטרה נוספת, שבסיומה החליטה הפרקליטות לבטל את ההסכם עם העד. כעת יצטרך בית המשפט לקבוע כיצד החלטה זו משפיעה על מהימנותה של עדותו של העד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully