וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידרדרות במצבו של הישראלי שהותקף אמש בבנימין

יהושע בריינר

5.5.2013 / 13:20

תושב ההתנחלות נריה כבן 50 נפצע אמש בראשו במהלך עימותים עם פלסטינים באזור גוש טלמונים. הוא סובל משברים בגולגולת ומורדם בבית החולים. גם מספר פלסטינים נפגעו בעימותים

הידרדרות חמורה חלה היום (ראשון) במצבו של אזרח ישראלי, כבן 50, מההתנחלות נריה שבחבל בנימין, שנפגע אמש בראשו מאלת ברזל שהוטחה בראשו על ידי פלסטינים במהלך הפגנת מחאה שקיימו תושבי אזור גוש טלמונים, על רקע העלייה במספר אירועי זריקות האבנים במקום. אמש הגיעו עשרות מתושבי היישובים טלמון, נריה ויישובים נוספים מהאזור ל"צומת הדואר" על מנת להביע את מחאתם, אלא שבמקום התפתחו עימותים ויידויי אבנים הדדיים. בתחילה דווח כי שלושה ישראלים נפצעו באורח קל ואולם מצבו של אחד מהם, שנפגע מפגיעת אלה בראשו, הידרדר מאוד והוא סובל משברים בגולגולת. הוא מורדם בבית החולים שיבא בתל השומר ומצבו מוגדר קשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אף אחד מאתנו הוא לא קיצוני". אזור גוש טלמונים לאחר ההפגנה אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בתקופה האחרונה הרגשנו בעלייה במספר התפרעויות של ערבים באזור", סיפר מוישי שפיץ, תושב נריה שנכח אמש באירוע. "רק ביום חמישי האחרון הושלכו בצומת שני בקבוקי תבערה לעבר רכב שבו נסעה נערה ושני אחיה. בנס לא היו נפגעים. אנשים אתמול רצו להביע את מחאתם באופן סמלי ושקט על מנת לעורר את אנשי הצבא למנוע את הפיגוע הבא". לדבריו, "אף אחד מאתנו הוא לא קיצוני. התכנסנו בצומת למחאה שקטה אבל בפועל לא הגיעו כמעט חיילים למקום ומנגד החלו להגיע עשרות ערבים מכל מיני כיוונים כשבידיהם אלות ואבנים".

בשלב זה, סיפר שפיץ, החלו מספר פלסטינים לתקוף את משתתפי ההפגנה והיה מחסור בכוחות ביטחון במקום. "קבוצה של כמה ערבים פגשו במספר ישראלים, ממש כמו בפרעות באירופה, והחלו להכות את אחד הישראלים בראשו במוט ברזל מחודד. זה קרה תוך שניות ומשהו רגוע יצא משליטה. צריך להבין שאנחנו לא מחפשים בלגן אבל זה לא התפקיד שלנו לשמור על הביטחון שלנו".

במהלך העימותים גם נפצעו חמישה פלסטינים מהכפר ראס כרכר הסמוך למקום. לדברי הפלסטינים, כמה עשרות מתנחלים נכנסו אל הכפר, התפרעו וגרמו נזק למספר בתים. כמה מהפלסטינים גם נעצרו לאחר שכוחות מג"ב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וכן בגז פלפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully