וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המשטרה תפתח היום בחקירה פלילית נגד רוזן

לאור העדויות שנאספו מאנשי תקשורת, אגף החקירות של המשטרה צפוי להודיע על פתיחת חקירה פלילית נגד העיתונאי. יועץ התקשורת של רוזן: "מברכים על פתיחת הליך מסודר"

המשטרה צפויה היום (ראשון) להודיע על פתיחת חקירה פלילית נגד העיתונאי עמנואל רוזן, במסגרת פרשת ההטרדות לכאורה שבהן הוא מעורב. עם זאת, ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', טרם מסר הודעה רשמית בנושא. גורמים במשטרה העריכו כי לא יהיה מנוס מפתיחת חקירה פלילית לאור העדויות שנגבו במסגרת הפרשה בשבוע החולף. ההחלטה לפתוח בחקירה באה בעקבות בדיקה שקיימו שוטרי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה בראשות ניצב סגלוביץ'. הבדיקה החלה בעקבות פנייה של תא העיתונאיות, שלידי חברותיו הגיעו עדויות מנשים שטענו כי הוטרדו על ידי רוזן.

יועץ התקשורת של עמנואל רוזן, משה רונן, מסר בתגובה: "אנו מברכים על פתיחת הליך מסודר שכן כעת יש הליך שיש בו כללים ונהלים, להבדיל ממשפט השדה שהתנהל עד כה".

עמנואל רוזן. נמרוד סונדרס
עמנואל רוזן/נמרוד סונדרס

ביום חמישי שעבר נקראה כתבת הכלכלה של חדשות ערוץ 2, קרן מרציאנו, למסור עדות במשטרה בנוגע לפרשת עמנואל רוזן. מרציאנו היא הממונה על ההטרדות המיניות בחברת החדשות, והייתה מהמעורבים בפיטוריו מחברת החדשות לפני כשלוש שנים בעקבות אירוע על רקע של התנהגות בלתי הולמת מצד רוזן. כמה ימים לפני כן העיד גם מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, אבי וייס, בפני חוקרי המשטרה, במסגרת בדיקת הטענות שלפיהן העיתונאי הבכיר הטריד מינית נשים שבמחיצתן עבד. וייס העיד לבקשתו של ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה. וייס שימש בעבר כמעסיקו של רוזן כשהיה כתב מגזין ב"אולפן שישי", ופיטר אותו מהחברה בשל תלונה של עובדת זוטרה שטענה כי רוזן הטריד אותה. בעקבות הטענה הורה וייס על הקמת ועדת בדיקה שבראשה עמדה מרציאנו. את עבודתה ליווה היועץ המשפטי של החברה, עורך דין ישגב נקדימון, ובסיום הבדיקה נקבע כי רוזן חטא ב"התנהגות בלתי הולמת כלפי עובדת", והוחלט לפטרו.

גדי סוקניק: "יש כאן חרושת של מעשים"

מגיש הטלוויזיה גדי סוקניק מסר אף הוא עדות בפני שוטרי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה. סוקניק עבד בעבר לצד רוזן בחדשות ערוץ 2. לאחר פרסום הפרשה אמר סוקניק כי "מנהלים בתקשורת ברמות הכי גבוהות בתחום הטלוויזיה ידעו שיש כאן מעבר לחרושת שמועות, אלא חרושת של מעשים. כולם ידעו כל הזמן ואמרו שכל עוד לא יוצא שום דבר החוצה, הם לא עושים כלום". הוא הוסיף כי הוא מכיר באופן אישי כמה מהעדויות, ולפחות במקרה אחד מדובר במקרה "חמור יותר מהטרדה מינית". צוות מיוחד שהוקם ביחידת להב 433, יחידת החקירות הארצית של המשטרה, בראשותו של תת-ניצב מני יצחקי, עוסק בפרשה מאז יום שני האחרון.

מתא העיתונאיות נמסר בתגובה: "תא העיתונאיות עוקב אחר הידיעות בדבר פתיחת החקירה הפלילית בפרשת עמנואל רוזן, חקירה שנפתחה בעקבות פעילות תא העיתונאיות בחודשים האחרונים. לצד החקירה הפלילית אנו מבקשות להזכיר את חשיבות השמירה על המרחב הציבורי כסביבה בטוחה ונקייה מהטרדות מיניות בכלי התקשורת ובשוק העבודה בכלל". אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אמרה בתגובה: "אנו מחזקות את ידיהן של הנשים שאזרו אומץ והחליטו להתלונן במשטרה על הפגיעה שעברו, למרות המחיר הכבד בעצם חשיפת הפגיעה והקשיים הרבים שמזמן ההליך הפלילי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully