וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן מרציאנו מסרה עדות במשטרה בפרשת עמנואל רוזן

2.5.2013 / 17:28

מרציאנו, כתבת הכלכלה והממונה על ההטרדות המיניות בחדשות 2, הייתה מעורבת בפיטוריו של רוזן עקב התנהגות בלתי הולמת לכאורה. מנכ"ל החברה אבי וייס מסר עדות גם הוא השבוע

קרן מרציאנו, כתבת הכלכלה של חדשות ערוץ 2, נקראה הבוקר (חמישי) למסור עדות במשטרה בפרשת עמנואל רוזן. מרציאנו היא הממונה על ההטרדות המיניות בחברת החדשות, והייתה מהמעורבים בפיטוריו מחברת החדשות לפני כשלוש שנים בעקבות אירוע על רקע של התנהגות בלתי הולמת מצד רוזן.

מוקדם יותר השבוע העיד גם מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, אבי וייס, בפני חוקרי המשטרה, במסגרת בדיקת הטענות שלפיהן העיתונאי הבכיר הטריד מינית נשים שבמחיצתן עבד. וייס העיד לבקשתו של ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, ובחר היום שלא להגיב לדברים.

וייס שימש בעבר כמעסיקו של רוזן שהיה כתב מגזין ב"אולפן שישי" ופיטר אותו מהחברה בשל תלונה של עובדת זוטרה שטענה כי רוזן הטריד אותה. בעקבות הטענה הורה וייס על הקמת ועדת בדיקה שבראשה עמדה מרציאנו. את עבודתה ליווה היועץ המשפטי של החברה, עורך דין ישגב נקדימון, ובסיום הבדיקה נקבע כי רוזן חטא ב"התנהגות בלתי הולמת כלפי עובדת", והוחלט לפטרו.

גם סוקניק העיד בפרשה

בימים האחרונים נמתחה על חברת החדשות של ערוץ 2 ביקורת שאותה הובילה כתבת גלי צה"ל הדס שטייף. היא טענה כי החברה "קברה" את הנושא לאחר פיטוריו של רוזן ובכך אפשרה לו להמשיך בהתנהגות דומה בכלי תקשורת אחרים. "היינו גוף התקשורת היחיד שפעל בעניין זה", אמרו השבוע בחברת החדשות בתגובה לטענות הללו. "העניין נשמר בדיסקרטיות לאור בקשתה המפורשת של המתלוננת ובהתאם להוראות החוק. נראה לנו שכיבוד זכויותיה של המתלוננת חשוב יותר מכותרת צעקנית של הדס שטייף".

אתמול מסר את עדותו בפני שוטרי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה גם מגיש הטלוויזיה גדי סוקניק, שעבד לצד רוזן בחדשות ערוץ 2. לאחר פרסום הפרשה אמר סוקניק כי "מנהלים בתקשורת ברמות הכי גבוהות בתחום הטלוויזיה ידעו שיש כאן מעבר לחרושת שמועות, אלא חרושת של מעשים. כולם ידעו כל הזמן ואמרו שכל עוד לא יוצא שום דבר החוצה, הם לא עושים כלום". הוא הוסיף כי הוא מכיר באופן אישי כמה מהעדויות, ולפחות במקרה אחד מדובר במקרה "חמור יותר מהטרדה מינית".

צוות מיוחד שהוקם ביחידת להב 433, יחידת החקירות הארצית של המשטרה, בראשותו של תת-ניצב מני יצחקי, עוסק בפרשה מאז יום שני האחרון. במשטרה הדגישו כי לפי שעה לא מדובר בחקירה פלילית, וכי רוזן אינו בגדר חשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully