וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות דונמים נשרפו בבקעת הירדן: "מחזה מטורף"

נזק כבד נגרם לחממות ולגידולים חקלאיים במושב חמרה. במועצת בקעת הירדן זעמו על כך שלא הוזנקו מטוסי כיבוי: "נזק של עשרות מיליוני שקלים". שריפה נוספת פרצה באזור בית שמש

מאות דונמים של שטחים חקלאיים התכלו היום (שבת) בשריפה שפרצה סמוך למושב חמרה שבבקעת הירדן. לא דווח על נפגעים אך נזק כבד נגרם לחממות ולגידולים חקלאיים. צוותי כיבוי מישראל וכן משטחי הרשות הפלסטינית הוזעקו למקום, ולוחמי האש מנסים להשתלט על השריפה. במערך הכיבוי שוקלים לפנות תושבים מהמושב מבתיהם, ועד כה לא ברורה הסיבה לפריצת השריפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל היישוב במתח". השריפה במושב חמרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במועצה האזורית בקעת הירדן הביעו זעם על כך שבמערך הכיבוי סירבו לטענתם לשתף את טייסת הכיבוי "אלעד" במאמצים להשתלט על האש. "מדובר בנזק של עשרות מיליוני שקלים. הכול פשוט עלה באש", סיפר דוד אלחיאני, ראש המועצה האזור. לדבריו, "השריפה כילתה גידולים של תאנים ותבלינים וכן בתי אריזה. המחזה כאן מטורף - כל משפחה עומדת סביב בית האריזה שלה ונלחמת באש, שלא תכלה את מקור הפרנסה שלהם. כל היישוב במתח". מזג האוויר הקיצי גרם לשריפה נוספת היום סמוך למושב תעוז שבאזור בית שמש. עשרה צוותי כיבוי בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי מנסים להשתלט על שריפת היער שפרצה במקום. בשל עוצמת האש נשלחו כוחות תגבור מתחנות כיבוי מירושלים, מהמרכז ומהדרום. עד כה לא הושגה שליטה על האש שמתקדמת לעבר בתי המושב, אך לא הוכרז על פינוי תושבים.

שריפה גדולה פרצה במפעל "קרגל" בלוד, 3 במאי 2013. ניב אהרונסון
37 צוותי כיבוי הוזעקו לשריפה בלוד/ניב אהרונסון

היום המשיכו לוחמי אש לפעול לכיבוי סופי של השריפה שפרצה אתמול במפעל הקרטונים "קרגל" שבאזור התעשייה בלוד. למקום הוזעקו 37 צוותי כיבוי והצלה שניסו להשיג שליטה על האש. חמישה כבאים נפגעו באורח קל משאיפת עשן במהלך פעולות הכיבוי, וכמה דיירים המתגוררים בבניינים סמוכים פונו מבתיהם. במפעל מוצב מכל מזוט בקיבולת של חמישה טון והתעורר חשש לפיצוץ בשל כך. לוחמי האש קיררו את המכל בעזרת תותחי מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully