וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחזר הישראלי שחצה הגבול ללבנון; מצבו טוב

קובי מנדל

5.5.2013 / 10:34

סימון סעדתי בן ה-34 חצה את הגבול ביום רביעי ונעצר על ידי צבא לבנון. לאחר שנחקר הוא הוחזר הבוקר על ידי הצלב האדום דרך מעבר הנקרה. עדיין לא ברור אם ישוחרר או ייעצר

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

סימון סעדתי, האזרח הישראלי שחצה את הגבול ונעצר על ידי צבא לבנון בשבוע שעבר, הוחזר הבוקר (ראשון) לשטחי ישראל על ידי הצלב האדום. סעדתי עבר בדיקות בצד הישראלי ודווח כי מצבו טוב. הוא נחקר במעבר הגבול על ידי גורמי הביטחון, ולא ברור אם ישוחרר או ייעצר. סעדתי טיפס מעל גדר הגבול ביום רביעי שעבר וחצה את הגבול ללבנון. הוא הוחזק ונחקר על ידי המודיעין הלבנוני וכאמור הושב היום לשטח ישראל.

"הוא הועבר על ידי הנציגים שלנו בצד השני, הביאו אותו לשער, אנחנו קיבלנו אותו בצד הישראלי של הגבול", סיפר רן גולדשטיין, דובר הצלב האדום בישראל. "מצבו הפיזי בסדר גמור ועכשיו הוא הועבר לרשויות הישראליות. אני יכול להגיד שטיפלו בו יפה". גולדשטיין סיפר כי "מהרגע שנודע לנו שהוא עבר לצד השני, הודענו למשלחת שלנו שם ועדכנו את הרשויות הלבנוניות ומאותו רגע הוא היה בידיים של הרשויות בלבנון. ביקרנו אותו פעמיים בימים האלה".

מעבר הגבול נקורה בראש הנקרה, אפריל 2013. אדריאן הרבשטיין
החזרתו של סעדתי הבוקר, במעבר הגבול בראש הנקרה/אדריאן הרבשטיין

בשעות אחר הצהריים של יום רביעי זיהה כוח של צבא לבנון את החדירה של סעדתי, והוא נעצר. סעדתי, ששכניו ברמלה סיפרו לוואלה! חדשות כי מדובר באדם הסובל מ"בעיה פסיכיאטרית קשה", נלקח לחקירה. אנשי כוח האו"ם המוצב בגבול ישראל-לבנון (יוניפי"ל) עדכנו את אנשי פיקוד צפון של צה"ל על מעצרו של סעדתי, ששוחח עם חוקריו בשפה הערבית. ארגון חיזבאללה, שגילה על מעצרו של הישראלי, ניסה לשים ידו עליו. קצינים מצבא לבנון מסרו לאנשי יוניפי"ל כי אם יתברר שסעדתי אינו חייל – הוא ישוחרר. החשש במערכת הביטחון היה מפני לחץ שיפעילו אנשי חיזבאללה על הצבא הלבנוני, שינסה לקשר את סעדתי לפעילות ביטחונית כדי לעכבו במעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אדם תמים שלא מזיק לאף אחד"

הדיווח על שחרורו הצפוי של העצור הישראלי בלבנון הגיע על רקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות, לאור הדיווחים כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו בסוריה משלוח טילי קרקע-קרקע מתקדמים שהיה מיועד להגיע לידי חיזבאללה שבלבנון. במקביל לדיווחים, לפיהם התקיפה אירעה ביום שישי לפנות בוקר, גם הלילה דווח כי ישראל תקפה משלוח טילים נוסף ליד דמשק.

סימון סעדתי עובר בגבול לישראל, אפריל 2013. אדריאן הרבשטיין
נחקר במעבר הגבול על ידי גורמי ביטחון/אדריאן הרבשטיין

ביום חמישי ביקרו נציגי הצלב האדום את סעדתי וככל הנראה העבירו פרטים על מצבו לבני משפחתו. "מצבו תקין, הוא נמצא בידי הצבא הלבנוני וראה רופא", מסר גורם צבאי. פנינה שרעבי, שכנתו של סעדתי, אמרה כי מדובר בבחור "מאוד אומלל, לדעתי צריך לעזור לו. אחרי שישחררו אותו צריך לתת לו טיפול כמו שצריך. פשוט בחור מסכן". שרעבי סיפרה כי הבעלים של המכולת שבה היא עובדת ניסה לסייע ולהעסיק אותו. "הוא לא יודע איפה הוא נמצא בכלל, אתה מבין? פה מתחזקים אותו כי מאוד מרחמים עליו. הוא יכול להיות פעם פה ופעם בכיוון אחר. אני מקווה שיחזירו אותו, ויתנו לו טיפול כמו שצריך". אריק חזיזה, שכן אחר, סיפר כי זו לא הפעם הראשונה שסעדתי "נעלם". לדבריו, "היה מקרה שהוא נסע לאומן ושם גם הוא אבד לאיזה שבוע. הוא בן אדם תמים, באמת שהוא לא מזיק לאף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully