וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 68% ידעו על פגיעה מינית באדם ולא דיווחו

מהסקר שנערך עבור מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית עולה כי רבים לא האמינו שהדיווח יעזור. "פעמים רבות אנשים אינם מתלוננים על הפגיעה בשל החשש מתגובות הסביבה"

פרשת עמנואל רוזן האירה זרקור על קשר השתיקה שנוצר במהלך השנים והיעדר דיווח על הטרדה מינית. מסתבר כי לא רק בעולם התקשורת העדיפו אנשים לשמור את המידע לעצמם: 68% מהאנשים שידעו על חבר/ה שעברו פגיעה מינית לא דיווחו עליה, כך על פי סקר שנערך עבור איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית שבחן את קשר השתיקה סביב תופעת האלימות המינית.

הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס, כלל מדגם של 400 אנשים מעל גיל 18. הוא הכיל שאלות כלליות הבוחנות את תפיסת הציבור מהי פגיעה מינית ובחן את היחס כלפי גילויים של אלימות מינית בכלל ושל פגיעה מינית במקום העבודה בפרט. הסקר הוזמן לקראת מבצע ההתרמה השנתי למרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בסניפי רשת סופר פארם שיערך במהלך החודש.

אילוסטרציה. אורי לנץ
הסקר בחן את היחס כלפי גילויים של אלימות מינית בכלל ושל פגיעה מינית במקום העבודה בפרט/אורי לנץ

מהממצאים עולה כי 68% מהנשאלים שידעו על פגיעה מינית לא דיווחו עליה ולא טיפלו בה. הסיבות העיקריות שבגללן לא דיווחו על הפגיעה: 54% לא האמינו שהדיווח יעזור, 33% מחשש שהדיווח יפגע בהם או בקרוביהם, 13% מחשש שלא יאמינו להם.

עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהנשאלים היו עדים לפגיעה מינית בסביבתם הקרובה, 42% מהנשאלים סיפרו כי הפגיעה התרחשה במקום העבודה. 44% מהמדווחים על פגיעה בסביבתם הקרובה לא הגיבו לפגיעה - לא העירו למטריד, לא הציעו עזרה לנפגעת ולא דיווחו לאחראי/ת.

"הנתונים מצביעים על כך שתופעת הפגיעה המינית היא רחבת היקף", אמרה אורית סוליציאנו, מנכ"ל איגוד מרכזי הסיוע. "חמורים במיוחד הנתונים המצביעים על קשר השתיקה ועל כך שלמעלה ממחצית מהנשאלים לא מאמינים כי יש טעם להתלונן. הסקר מראה שהציבור נתקל בגילויים של פגיעה מינית מדי יום אולם פעמים רבות אנשים אינם מתלוננים על הפגיעה בשל החשש מתגובות הסביבה ובגלל תחושה שממילא הדבר לא יטופל", הוסיפה.

מחלוקת בין נשים וגברים על מהי פגיעה מינית

עוד עולה מהסקר כי למעלה ממחצית מהנשאלים, כ-55%, יודעים על חבר/ה שעברו פגיעה מינית, ו-63% מהנשים דיווחו כי מכר או חבר עברו פגיעה מינית. 83% מהנשים חושבות שפגיעה מינית כוללת בין היתר הצעות מגונות, התחככות והיצמדות, צילום והפצת תמונות אינטימיות, נגיעות בגוף ללא הסכמה וקיום יחסי מין ללא הסכמה, זאת לעומת 62% מהגברים שהגדירו אלו כפגיעה מינית.

במהלך חודש מאי ניתן לרכוש כרטיסי ברכה ברשת סופר פארם שתעביר את כספי הרכישות למרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לפעילותם הכוללת ליווי נפגעות/ים, הענקת ייעוץ ותמיכה והרחבת פעילות מרכזי הסיוע ברחבי הארץ.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully