וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

250 פלסטינים נפשו באילת ללא אישור – ויגורשו

רמי שני

3.5.2013 / 19:08

המשטרה ומג"ב איתרו את השוהים הבלתי חוקיים – משפחות עם ילדים שהגיעו לטיול מאורגן. "למרות חומרת האירוע – ישהו בבית המלון ולא במעצר". בעלי חברת הנסיעות נעצרו לחקירה

הנופש החלומי נהרס: משטרת אילת ולוחמי משמר הגבול איתרו הלילה (שישי) 250 תושבי השטחים בהם רמאללה, ג'נין ושכם, בשני בתי מלון בעיר. השוהים אותרו בעקבות מידע שהתקבל ממשטרת מחוז ש"י. לטענתם, הם הגיעו לאילת במספר אוטובוסים אתמול בשעות אחר הצהריים לנפוש בעיר כקבוצה בטיול שאורגן על ידי חברת נסיעות הפועלת במזרח ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיעו כקבוצה במספר אוטובוסים כדי לנפוש בעיר הדרומית. סקי מים באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בקבוצת עובדי חברת ביטוח מרמאללה ובני משפחותיהם אשר ביקשו לערוך טיול נופש. לשם כך פנו לחברת נסיעות מקומית ברמאללה וזו יצרה קשר עם חברת הנסיעות. מנהלי החברה, שהוליכו ככל הנראה את חברי הקבוצה שולל, טענו בפני מארגני הטיול כי בידם אישורים מתאימים לנסיעה ברחבי מדינת ישראל ולאילת. משהגיעו לאילת הציגו מנהלי חברת הנסיעות את השוהים הלא חוקיים בפני בתי המלון בהם התאכסנו כעובדי חברה ישראלית גדולה שהגיעו לנפוש בעיר. עם קבלת המידע אודות שהות הקבוצה באילת הוזעקו כוחות משטרה רבים ובהם לוחמי מג"ב שאיתרו את חברי הקבוצה כשהם מטיילים באזור התיירות בעיר וכינסו אותם בחזרה אל בתי המלון.

לאור העובדה כי חברי הקבוצה הם משפחות ובהם נשים וילדים החליט מפקד מרחב אילת נצ"מ רון גרטנר כי עד הרחקתם מהעיר בשעות הקרובות יוחזקו השוהים הלא חוקיים בתנאי בתי המלון תחת השגחת שוטרים ולא בתחנת המשטרה באילת. בית משפט השלום באילת האריך את מעצרם של טלאל תמימי בן 47 מרמאללה, בעל סוכנות נסיעות מקומית ועומאר טוטאנג'י בן 19 מבית חנינא, עד ליום שני, בחשד לארגון, הסעת והלנת השוהים הבלתי חוקיים.

נצ"מ גרטנר אמר כי מדובר בהתרחשות מסוכנת: "המסוכנות הפלילית והביטחונית הנובעת מתנועת שוהים בלתי חוקיים שהם תושבי השטחים בתחומי מדינת ישראל היא ברורה. למרות חומרת האירוע ובאנושיות הראויה, הוחלט כי חברי הקבוצה בהם מבוגרים, נשים וילדים ישהו בבית המלון ולא במתקן מעצר עד הרחקתם חזרה לשטחים. בכוונת המשטרה להפעיל את מלוא סמכויותיה ולמצות את הדין עם מארגני השהייה הלא חוקית". בנוסף הנחה נצ"מ גרטנר להעביר לנציגי משרד התיירות את פרטי חברת הנסיעות המזרח ירושלמית כדי לוודא שמקרים מעין אלו לא יישנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully