וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הרווחה נלחם בבתי האבות ה"פיראטיים"

שר הרווחה, מאיר כהן, ערך ביקורי פתע בבתי אבות מאולתרים, אשר מפעיליהם עוברים על החוק ומסכנים את הקשישים שבהשגחתם. "מדובר בעסקנים המנצלים את מצוקת הקשישים"

שר הרווחה, מאיר כהן, ערך אתמול (חמישי) סיורי פתע בבתי אבות פיראטיים ומוסדרים. במהלך הביקור הורה כהן להוציא מיידית צווי סגירה למוסדות הפיראטיים ולמרבה ההפתעה גילה מראות קשים גם במוסדות מוכרים ובעלי רישיונות מטעם משרדו. כהן זימן את מפקחי המשרד לדיון חירום בעניין.

מאיר כהן ביום עיון לח"כים חדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
זימן דיון דחוף בנושא בלשכתו. השר כהן/טלי מאייר

עם כניסתו לתפקיד, החל כהן בסיורי שטח מתוכננים וביקורי פתע במוסדות השייכים למשרד הרווחה. אתמול ביקר השר במספר בתי אבות הפועלים ללא רישיון במסווה של דירות ומסכנים חייהם של קשישים. במקומות אלו נחשף למציאות קשה בה "מאכערים" למיניהם משכירים דירות לקשישים תמורת סל שירותים הכולל חדר אוכל משותף ועוד. "מדובר בעסקנים המנצלים את מצוקת הקשישים ומקימים בתי אבות או מתחמים של דיור מוגן, תחת הכותרת של "השכרת דירות באופן פרטי" בכדי להימנע מהוצאת אישורים" אומרים במשרד הרווחה.

כהן שאל את אחד מבעלי המקומות מדוע אינו מוציא רישיון וזה השיב כי אין מדובר בבית אבות, אלא בדירות פרטיות. כהן כאמור הורה ללשכה המשפטית של המשרד להוציא צווי סגירה לבתי האבות המאולתרים באופן מיידי והדגיש "מדובר בסכנת חיים של ממש לקשישים החיים בדירות ללא אמצעי בטיחות וללא אישורי כיבוי נדרשים. זוהי מציאות מחתרתית ואפעל נגדה בכל הכוח. עם סגירת המקומות הללו, נשכן את הקשישים בבתי אבות מוגנים של המשרד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מגיע להם יותר? שר הרווחה חושב שכן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל קיים השר ביקור פתע בשני בתי אבות מוכרים ובעלי רישיונות מטעם המשרד. גם בהם גילה השר מראות קשים, בהם מטבח ומרפאה מטונפים, הגשת מזון בצורה מזוהמת, צפיפות בחדר האוכל, מיטות עם מצעים מלוכלכים והעדר צוות רפואי מתאים. השר נזף במנהל המקום והורה באופן מיידי על קיום דיון חירום בלשכתו בנושא עם הנהלת המחוז והמפקחים. הדיון יתקיים כבר ביום שלישי הקרוב. "אני מזועזע אם ככה חיים הקשישים במדינה שלנו, זוהי בושה" אמר כהן, "אני מתכוון לפעול ללא דיחוי בעניין והמפקחים הרלבנטיים יצטרכו לתת לי הסברים על מה שעיניי ראו. מעכשיו תהיה מציאות אחרת?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully