וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: מניין ההרוגים באפריל - הגבוה זה 5 שנים

2.5.2013 / 19:51

כשנה וחצי אחרי נסיגת ארה"ב - הגיע החודש הקטלני ביותר במדינה מאז יוני 2008, על פי הערכות האו"ם. המתיחות העדתית במדינה התגברה על רקע הלחימה בין שיעים לסונים בסוריה

מלחמת האזרחים בסוריה משפיעה גם על שכנתה עיראק: החודש שעבר היה הקטלני ביותר בעיראק זה חמש שנים, כשלמעלה מ-712 בני אדם נהרגו בפיגועים והתקפות אלימות, כך מסר היום (חמישי) כוח האו"ם בעיראק. רוב ההרוגים הם מהבירה בגדד, שם נהרגו 697 בני אדם באפריל. 434 מההרוגים הם אזרחים. 1,633 בני אדם נוספים נפצעו בתקיפות, שהיו הקטלניות ביותר מאז יוני 2008.

המתיחות בעיראק עלתה מאז פרוץ המשבר בסוריה, והלחימה בין סונים לשיעים שם משפיעה גם על המתיחות בין קבוצות אלו בעיראק. למרות ההערכות של האו"ם, הרשויות בעיראק טוענות כי בחודש אפריל נהרגו 245 בני אדם בלבד, 84 מהם אנשי כוחות הביטחון במדינה. לעתים קרובות מפרסמות הרשויות בעיראק מספר הרוגים נמוך בהרבה מזה של האו"ם. עם זאת, גם ההערכה שלהם לחודש אפריל היא החמורה ביותר מאז תחילת השנה.

לוחמים של אל-קאעדה בצפון עירק. AP
הרשויות בעיראק מדווחות על מניין הרוגים נמוך מזה של האו"ם. לוחמי אל-קאעדה בצפון עיראק/AP

הסונים במדינה זועמים על הדרתם ממרכזי הכוח מאז נפילת שלטונו של סדאם חוסיין. זה מספר חודשים הם מוחים נגד ראש הממשלה, נורי אל מאליכי, בטענה שהוא מקדם את זכויות השיעים על חשבון הסונים וכי הוא משמר קשרים הדוקים עם אירן. בחודש שעבר דווח כי כ-50 אנשי צבא ואזרחים שנמלטו מסוריה לעיראק נהרגו בידי אנשי אל קאעדה, שקיבלו אחריות לטבח.

לפני כחודשיים הזהיר אל-מאליכי כי אם המורדים בסוריה ינצחו, הדבר יוביל למלחמה עדתית בעיראק ובלבנון וייצור ערי מקלט לתומכי אל קאעדה, שיערערו את היציבות באזור. "אם העולם אינו יכול להסכים על תמיכה בפתרון בדרכי שלום באמצעות דו שיח, הרי שאיני רואה אור בקצה המנהרה", הודה אל-מאליכי בפני עיתונאים.

עוד הוסיף ראש ממשלת עיראק כי האופוזיציה והמשטר "אינם יכולים לחסל זה את זה, ואם המתנגדים של המשטר ינצחו תהיה מלחמת אזרחים בלבנון, פיצול בירדן ומלחמה עדתית בעירק". האלימות בעירק נרגעה אמנם מאז אירועי הטבח ההמוניים שהגיעו לשיא בין השנים 2006-2007, אולם פיגועים ורציחות, המכוונים לאזורים שיעים וכוחות ביטחון מקומיים, עדיין מתרחשים במדינה על בסיס יומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully