וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים על חיי ראש המועצה היהודי של טורעאן

קובי דוד

2.5.2013 / 19:20

יעקב זוהר, ראש הוועדה הקרואה בכפר בגליל, ששרד בעבר ניסיון התנקשות, התלונן במשטרה בעקבות תמונה שפורסמה בפייסבוק, בה נראה כתינוק. "יתעוררו כאן רק כשראש עיר יירצח"

ראש המועצה המקומית בכפר טורעאן שבגליל חושש לחייו. יעקב זוהר, ראש הוועדה הקרואה בכפר שבגליל התחתון, הגיש השבוע תלונה במשטרת נצרת בגין איומים על חייו, בעקבות פרסום תמונה בפייסבוק, ככל הנראה על ידי כמה מתושבי הכפר, שבה הוא מופיע בדמות תינוק יחד עם מנהל המתנ"ס בכפר, דני ויצמן, לצד הכיתוב: "לך תלמד ערבית. גם אם תלמד אנחנו יודעים יותר טוב ממך. קח את מנהל המתנ"ס ותשחקו כמו ילדים. רק תיזהרו בכבישים".

יעקב זוהר, ראש המועצה המקומית טורעאן. פברואר 2013. יגאל לוי
ניצל בעבר מניסיון חיסול. יעקב זוהר/יגאל לוי

זוהר, שניצל בעבר מניסיון חיסול בעת שאלמונים ירו לעבר מכוניתו, אמר היום ( חמישי) לוואלה! חדשות כי הוא מרגיש מאוים. "אני מפחד שיפגעו בי", אמר. "יש לי ניסיון מר שהותיר בי צלקת שלעולם לא תגליד".

התמונה שפורסמה ברשת החברתית הופצה בקרב תושבים רבים בטורעאן, ואף הגיעה לידי זוהר, שמשמש כראש הוועדה הקרואה הכפר מאז 2008. "נדהמתי לגלות את המסר הברור שהופנה כלפיי, מישהו מנסה לפגוע בי. הם הצליחו לגעת בנקודה רגישה, הרי רק לפני שנתיים ניסו לירות בי", אמר זוהר.

בניסיון החיסול הכושל ירו אלמונים לעבר מכוניתו ארבעה קליעים, ששניים מהם פגעו בכסא הנהג. זוהר לא נפגע בתקרית אך מאז מאבטחים צמודים אליו במשך כל שעות היממה. זוהר מתקשה להפנות אצבע מאשימה כלפי גורם מסוים בכפר, אך סבור כי קומץ קטן של תושבים אחראי למעשים. "כל מי שמאיים חייב לדעת שבמדינת ישראל חייו של ראש מעוצה אינם הפקר". במשטרת מחוז צפון אישרו כי התקבלה תלונה בגין איומים כלפי זוהר ומסרו כי היא "הועברה לבדיקה ולבחינת הגורמים המקצועיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, לאחר ניסיון החיסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהר טען כי הממשלה לא עושה די כדי להגן על חיי ראשי המועצות והערים בישראל. "רק כאשר ראש עירייה יירצח, מישהו כאן יתעורר", אמר זוהר, והתייחס גם לניסיון החיסול שאירע בחודש מרץ החולף, שבו נורה ונפצע ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, בעת שנסע ברכבו. לנקרי הצליח להימלט מהיורה, ופונה לבית חולים במצב בינוני. "אני מציע לממשלת ישראל שלא לזלזל בחייהם של ראשי ערים ומועצות, ולאבטח אותנו כמו כל שר בממשלה. הדם שלי לא שונה משל ראש הממשלה או מכל שר בתפקיד רגיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully