וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ניסו לרצוח את ראש מועצת טורעאן

גלעד גרוסמן

28.12.2009 / 10:30

על פי כתב האישום עבד עדוי ומועתצם עדוי החליטו להתנקש בראש המועצה היהודי כיוון שהוא "שונא מוסלמים" ומנסה לגבות כספים מתושבי הכפר

כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים הוגשו הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בנצרת נגד עבד עדוי, בן 19, וכנגד מועתצם עדוי, בן 22, תושבי הכפר טורעאן, שניסו לרצוח את ראש מועצת טורעאן המכהן מטעם משרד הפנים, יעקב זהר . כתב האישום מייחס לנאשמים ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות בנשק.

על פי כתב האישום, בתאריך ה-9 בדצמבר נסעו השניים, שהחליטו להתנקש בחייו של זהר, לבניין המועצה המקומית ביישוב וברשותם אקדח שאינו ברישיון. בהגיעם לבניין העירייה ירד מועתצם מהרכב כשהוא חמוש, ופתח בירי לעבר רכבו של זהר. לאחר שירה ארבע יריות לעבר הרכב נמלט מהמקום. מן הירי נגרם נזק למכונית ולאחד מקירות העירייה, אך זוהר עצמו לא נפגע כיוון שלא היה ברכב.

עבד עדוי, שנעצר בחשד למעורבות בפרשה לאחר שחזר למקום האירוע, התוודה על המעשה בפני מדובבים שונים בתא המעצר, ואף הפליל בוידויו את מועתצם. הוא סיפר לאחר המדבבים כי הוא ומועתצם תכננו לבצע ירי לעבר ראש המועצה היהודי, "אשר שונא מוסלמים" ומנסה לגבות כספים. הוא אף סיפר כי הם ניסו לירות בו בעבר אך לא הצליחו. עדוי הוסיף כי הוא גאה במה שעשה וכי "כל הכפר תומך בו". למדובב אחר סיפר עבד כי הוא תודרך ש"לא משנה מה שיקרה בחקירה - שלא יודה", והוסיף כי אם הוא יגלה שמישהו אחר הלשין עליו הוא "יחטוף ממנו דקירה".

בבקשת המעצר נכתב כי עבד ומועתצם ניסו להתנקש בזהר וכי אם ישוחררו, "קיימת סכנה מוחשית כי ינסו להשלים את מה שלא הצליחו הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully