וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירון: "להכניס את הפסיכומטרי למערכת החינוך"

2.5.2013 / 11:52

שר החינוך קרא להכליל את לימודי ההכנה לבחינה הפסיכומטרית עוד בבית הספר התיכון, ולחסוך בכך הוצאות נוספות להורים. הוא לא קרא לביטול הבחינה, אלא להעניק כלים לתלמידים

שר החינוך שי פירון התייחס הבוקר (חמישי) לנושא הבחינה הפסיכומטרית, אותה צריכים לעבור מועמדים לקבלה לאוניברסיטה. "מדינת ישראל היא כמעט המדינה היחידה בעולם שבה כשסיימת תיכון אתה עדיין לא יכול להתקבל לאוניברסיטה. עכשיו אתה צריך עוד בחינה – פסיכומטרית", אמר פירון בכנס ההשכלה הגבוהה שנערך בתל אביב. "אני חושב שזה לא הגון ולא ראוי שתלמידים בישראל לא יסיימו את י"ב באופן כזה שיש להם את כל הכלים להמשיך את לימודיהם". פירון הסביר כי הוא לא קורא לבטל את הפסיכומטרי, אלא "למצוא פתרון שבו ילד שסיים י"ב קיבל את כל הכלים לעשות את הבחינה הזו". לדבריו, "הוא לא צריך לעשות עוד שנה, קורסי הכנה וההורים שלו לא צריכים לשלם על זה. המינימום הזה צריך להיות חלק ממערכת החינוך שלנו. לא במחיר הורדת הרמה והדרישות".

מדובר בהמשך של מדיניותו של פירון בנושא, עוד בטרם הפך לשר החינוך. כמנכ"ל תנועת "הכל חינוך" הביע בעבר את עמדתו בנושא: "לנוכח מצבה של מערכת החינוך, הבחינות הפסיכומטריות הן לא כלי ניבוי בכלל", הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות. "מבחינתי, שיעשו שתי בחינות בגרות ושהבחינה הפסיכומטרית תהיה השלישית ותילמד בתיכון, והילד ייצא עם החבילה הכוללת".

אילוסטרציה. ShutterStock
תלמיד "לא צריך לעשות עוד שנה, קורסי הכנה וההורים שלו לא צריכים לשלם על זה"/ShutterStock

פירון קרא היום למוסדות להשכלה גבוהה לשתף פעולה עם מערכת החינוך העל-יסודית. "אנחנו נמצאים ברגע לא פשוט בו מערכת הלימודים בחינוך העל-יסודי מרובת מקצועות, ומעוטת התמקצעות. היא מייצרת מגוון גדול מדי של למידה שחלקים ממנה בנויים על אלמנטים של שינון ולא טיפוח המחשבה. שאלות חקר, יכולת כתיבת עבודה, הסקה וכו' נעלמו מחלקים נרחבים ממנה והסקרנות נשחקה ונעלמה", הסביר פירון. "זה מחייב אותנו לשאול את עצמנו - איפה נכשלנו, ואיך צריכה להיראות מערכת חינוך. אני מבקש מאוד, מתחנן כמעט, לשיתוף פעולה הדוק כדי שנוכל לגבש תכנית לימודים תואמת המאה ה-21 שתתמקד בצרכי הליבה ושתעמדי את ישראל במקומה הראוי במשפחת העמים".

על לימודי ליבה לחרדים: "המצב הנוכחי לא יכול להימשך"

בנוגע לסוגיית לימודי הליבה בחברה החרדית, אמר פירון כי "אסור שזה יהיה בכוח, אסור שיחשבו שזה בא לשנות תפיסות עולם, אבל מצד שני אסור לוותר על הנחישות". לדבריו, המצב הנוכחי לא יכול להימשך: "בעולם המודרני לימודי ליבה הם לא גזירה - הם תקווה, הם לא מלחמה - הם שלום. הם אפשרות לשיח משותף בין כולנו. אז אני אומר שאנחנו לא נוותר על הצורך לחולל שינוי אבל נעשה כל שביכולתנו להגדיר את היקף השינוי, ונסביר שאנחנו לא באים לשנות את אורחות החיים של האוכלוסייה החרדית. אנחנו רוצים את תרומתם ואת תרבותם בשיח בחברה הישראלית".

פירון התייחס גם לחינוך במגזר הערבי ואמר כי "מערכת החינוך הבסיסית שלהם לא תמיד קיבלה את המשאבים הראויים כדי להתפתח באופן ראוי וצודק". "אני חושב שתשומת לב מיוחדת צריכה לקבל האוכלוסייה הבדואית. צריך לעשות כל שניתן כדי שצעיר וצעירה יחלמו להיות דוקטורים ופרופסורים ולא שבגיל צעיר מדי ילכו לשוק העבודה שלא מאפשר להם אופק התפתחותי", דברי פירון.

בתגובה לדבריו של פירון אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק כי הנגשת מערכת ההשכלה הגבוהה היא אחד היעדים העיקריים שהציבה התאחדות הסטודנטים לעצמה. "בימים אלו מקדמת ההתאחדות מיזם מהפכני שצפוי לאתגר את שוק הפסיכומטרי במתכונתו הנוכחית. המיזם, 'פסיכומטרי לעם', הוא פלטפורמה אינטרנטית ללימודים עצמאיים לבחינה הפסיכומטרית והוא צפוי לכלול בתוכו את כל עולם התוכן והעזרים הלימודיים על מנת להתמודד עם בחינת הפסיכומטרי כל זאת בעלויות נמוכות ושוות לכל כיס. התאחדות הסטודנטים פועלת ללא הרף על מנת להנגיש את מערכת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך", דברי רשטיק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully