וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים צעדו: "רוצים לפגוע בעבודה המאורגנת בקיצוצים"

2.5.2013 / 0:36

לרגל ה-1 במאי, פועלים צעירים ומבוגרים צעדו ברחבי תל אביב. באוניברסיטה שבעיר חילקו הסטודנטים שי לעובדות הניקיון השכירות. "קיצוצים? הישראלים לא יתנו לזה לקרות"

כמידי שנה ציינו היום מספר ארגונים ותנועות את חג הפועלים – ה-1 במאי. אתמול (רביעי) השתתפו אלפי חברי תנועת הנוער העובד והלומד, תנועת הבוגרים דרור ישראל וכן ועדי עובדים בצעדה לציון החג בתל אביב. לאחר מכן קיימו המשתתפים עצרת בבית ההסתדרות בעיר. בעצרת בבית הוועד הפועל התקיים טקס "אות ההתאגדות" במהלכו ועדים ותיקים העניקו את האות לוועדים חדשים שקמו בשנה האחרונה (כמו ועד עובדי פלאפון) אשר העניקו בתורם את האות לוועדי הנוער והצעירים.

רכז תנועת הנוער העובד והלומד, רועי יסוד, אמר בעצרת: "ה-1 במאי יקר לליבנו. לפני 130 שנים קמו עובדים ותבעו מהמעסיקים את התנאים המגיעים להם. כשאתה מסביר לנוער שיש לו זכויות, והזכויות מעוגנות בחוקים, אתה נותן לנוער תקווה. זה מה שאנחנו עמלים עליו. בכל שעה, בכל מקום, בכל מגזר אוכלוסייה. 1 במאי שלנו זו תקווה לחברה מתוקנת וטובה, לעבודה מאורגנת ובריאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נותנים לנוער תקווה". הצעדה בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועד עובדי משרד הביטחון, איקו חסון, אמר על הבמה כי הוא מקווה שוועדי העובדים הגדולים ידאגו לקטנים. "נמשיך לדאוג שעובד יוכל לחיות בכבוד בישראל, ולהתגונן גם מפני ממשלה שרוצה לפגוע בעובדים", אמר. "אלפי הצעירים והנוער שהגיעו הם דור העובדים הבאים ואני אחראי גם לכם. במאבק על חברה צודקת וטובה יותר אף אחד לא ינצח את הצעירים שנמצאים כאן היום". יו"ר ועד פלאפון, ברק לוי, שנשא אף הוא דברים בעצרת, אמר כי ההתאגדות "תופסת תאוצה בקרב צעירים רבים וחברות רבות שפעם לא יכלו לחשוב על כך בכלל. ההתאגדויות הרבות בקרב אוכלוסיות חדשות הן דבר חשוב מאין כמוהו ליצור פה חברה בעלת חוסן חברתי, שוויונית יותר שבה יש מקום לעובד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההתאגדות תופסת תאוצה". מציינים את האחד במאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתנועת דרור ישראל נמסר כי ה-1 במאי הוא "חגיגה גדולה של כל התנאים הסוציאליים שהושגו במאה השנים האחרונות. זכויות סוציאליות רבות קיימות תודות למאבקם של יחידים רבים ובעיקר של התאגדויות רבות. גם בישראל בשנה האחרונה אנו רואים יותר ויותר עובדים שמבינים ומעוניינים ליצור מקום עבודה ראוי יותר גם לעובד וגם למעסיק. ראינו השנה, צצות ועולות, התאגדויות של בני נוער, צעירים ומבוגרים שנלחמו על זכויותיהם".

לדברי התנועה, ההתעוררות בתחום ההתאגדויות היא אחת התוצאות המשמעותיות של המחאה החברתית. "לצערנו יש גם מי שרואה את המגמה הזו ומעוניין לפגוע בעבודה המאורגנת ובחברה הישראלית בקיצוצים כואבים ומיותרים. רבים בחברה הישראלית והנמצאים כאן לא יתנו לזה לקרות", הוסיפו.

סטודנטים באוניברסיטת ת"א מחלקים שי לעובדי האוניברסיטה. מאיה בנסון, ספק 500
סטודנטים מעניקים שי לעובדות ניקיון באוניברסיטת תל אביב/ספק 500, מאיה בנסון

אירועים נוספים התקיימו אתמול גם באוניברסיטת תל אביב. במהלך היום, חולקו באוניברסיטה מחזיקי מפתחות עם מידע על זכויות עובדים וכן נתלו ברחבי הקמפוס שלטים המסבירים לסטודנטים על עובדות חשובות וזכויות המגיעות להם במקום עבודתם. בשעות הבוקר חילקו הסטודנטים שי למאבטחים והמנקות במוסד, ונערכו הרצאות בדבר זכויות עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully