וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך משוררים: בקנדה יש רובוטים על השטרות החדשים

את השטרות החדשים הציג האסטרונאוט כריס האדפילד, בשידור חי שהועבר למטה הבנק המרכזי בטורונטו. כמו בישראל, גם בקנדה יש מי שמתלונן על עיצוב השטרות: "מקושקש מדי"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הבנק המרכזי של קנדה חשף שני שטרות חדשים, בערכים של חמישה ועשרה דולרים. שני השטרות הוצגו במסיבת עיתונאים שנערכה במקביל בטורונטו - ועל סיפונה של תחנת החלל הבינלאומית.

בזמן שריחף באוויר, הציג האסטרונאוט הקנדי כריס האדפילד את השטר שערכו חמישה דולרים. הייתה זו ככל הנראה הבמה האידאלית לחשיפת השטר, העשוי פלסטיק ומעוטר באיור של אסטרונאוט ובאיור של הזרועות הרובוטיות "קנדה-ארם2" ו-"דקסטר". שני הפיתוחים הקנדיים משמשים לבניית תחנת החלל ולתחזוקתה.

האסטרונאוט הקנדי כריס הדפילד על סיפון תחנת החלל הבינלאומית. רויטרס
האסטרונאוט כריס האדפילד מציג את השטר החדש/רויטרס

בשהותו בתחנת החלל היה האדפילד לכוכב מפורסם, בזכות התצלומים והסרטונים הרבים ששלח לכדור הארץ. הוא משתמש פעיל בטווויטר, נגן גיטרה וחובב מדעיים שונים, אותם הוא מבצע בזמן שיטוטו המרחף בתחנה. "בזכות השטרות החדשים", אמר האדפילד במסיבת העיתונאים שהועברה בשידור חי, "כל קנדי יוכל להיזכר בהישגים שלנו, אפילו בזמן שהוא אוכל סופגנייה או קונה קפה".

על השטר שערכו חמישה דולרים מופיע דיוקנו של וילפריד לורייה, שהיה ראש ממשלת קנדה בשנים 1911-1896. על השטר שערכו עשרה דולר נראית רכבת נעה דרך הרי הרוקי, ומופיע עליו איור של ג'ון מקדונלד, שהיה ראש הממשלה לתקופות שונות במאה ה-19, בימים שבהם חלקה המזרחי וחלקה המערבי של המדינה חוברו ברכבת. השטרות החדשים עשויים מפלסטיק מיוחד, ולדברי הבנק המרכזי של קנדה הם אמורים להחזיק מעמד פי שניים וחצי שנים מהשטרות מהסדרה הקודמת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שטרות חדשים בקנדה. רויטרס
שר האוצר של קנדה, ג'ים פלהרטי, ליד מצגת של השטרות החדשים/רויטרס

בדומה לביקורת שהושמעה בישראל על עיצוב השטרות החדשים, גם בקנדה לא כולם מרוצים. ערוץ הטלוויזיה סי-טי-וי חשף כי ב-2009, קבעו קבוצות מיקוד שהשטרות החדשים נראים "מקושקשים מדי" ואינם הולמים את פניה של קנדה המודרנית. כמה מהמרואיינים טענו שאיור הרכבת שגוי ומציג קטר שמעולם לא היה בשימוש. אחרים טענו שהם אינם מצליחים להבין מהו פשרן של זרועות החלל המוצגות על גבי השטר.

בתחילת השנה כבר עוררה סדרת השטרות החדשים סערה קטנה בקנדה. עם חשיפת השטר שערכו 20 דולר, טענו כמה מומחים כי יש בו "טעות בוטנית", משום שעלה המייפל המצויר עליו הוא מסוג מייפל נורבגי - ולא מייפל קנדי. הבנק הקנדי דחה את הטענות והשיב שמדובר ב"ציור ססגוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully