וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים נגד סגירת כרם שלום: "שנה שלמה אובדת"

רמי שני

30.4.2013 / 22:47

בעוד מגדלי הבננות והשסק טוענים כי סגירת המעבר תביא אותם לקריסה כלכלית, הורה שר הביטחון על פתיחה מחודשת של המעבר. מתאם הפעולות בשטחים: "מתבצעות הערכות מצב יומיות"

הניסיון לפגוע בחמאס פוגע בחקלאים הישראלים: מגדלי הבננות והשסק טוענים כי סגירת מעבר הגבול בכרם שלום גורמת לפגיעה הרסנית בענפי הגידול. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל, הסביר, כי פירות אלו אינם יכולים להמתין זמן רב עד שיווקם ועיכוב בשיווק הופך אותם לבלתי ניתנים לצריכה. במקביל, הורה הערב שר הביטחון, משה יעלון, על פתיחת המעבר, שנסגר ביום ראשון האחרון בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל.

מעבר כרם שלום. רויטרס
עיכוב בשיווק הפירות הופך אותם לבלתי ניתנים לצריכה. מעבר כרם שלום/רויטרס

"למגדלי השסק יש עונת שיווק קצרה ביותר באביב ואם אין שוק לפרי בתקופה זו, עמל של שנה שלמה יורד לטמיון. גם את הבננות אי אפשר לשמור מעבר לכמה ימים ומי שלא מוכר את הפרי מפסיד את העונה", אמר אשל, "סגירת המעברים לרצועת עזה חייבה את כל המגדלים להפנות את הפירות לשוק המקומי וכתוצאה מהעודפים המחירים קרסו. אם לא יהיה שינוי מידי, חלק מהמגדלים לא ישרדו את השנה הקשה ויתמוטטו מבחינה כלכלית".

לדבריו, מסיבה זו מגדלי התפוחים והאגסים צפויים לספוג פגיעה קשה. המגדלים דורשים משר הביטחון, משה יעלון, להורות על פתיחה מידית של המעברים. "כולנו מאוחדים בצורך לשים קץ לירי הטילים, אבל יש לנהל את המאבק בדרכים אחרות, כפי שאכן נעשה בהצלחה לא מבוטלת, ולא באמצעות פגיעה בחקלאים ובצרכנים", אמר אשל. המגדלים אומרים כי בכוונתם לפתוח בצעדי מחאה, אם המעברים יישארו סגורים. לטענתם, הפעילות בהם מתנהלת בצורה המאפשרת סגירתם ופתיחתם בהתאם לצרכים ביטחוניים בלבד, ומבלי שיילקחו בחשבון צרכים אחרים.

דובר מתאם פועלות הממשלה בשטחים מסר בתגובה, כי בעקבות ירי הרקטות לישראל בתחילת השבוע, הוחלט במערכת הביטחון על סגירת מעבר כרם שלום לסחורות וצמצום הפעילות במעבר ארז להומניטארית בלבד. הוא הוסיף, כי מתבצעות הערכות מצב יומיות ובהתאם להן יוחלט מתי לפתוח מחדש את המעברים לפעולה שגרתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully