וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני בכיר: "אין ספק שאסד משתמש בנשק כימי"

הגורם ציין כי הדבר גלוי וידוע בפני כל סוכנויות הביון, וכי גורמי המודיעין עודכנו בעניין, שאינו עוד בגדר השערה אלא מבוסס. "אחת הסכנות היא זליגת הנשק לחיזבאללה בלבנון"

גורם מדיני בכיר אמר היום (שני) כי המידע על שימוש בנשק כימי בסוריה מבוסס ומוצק. "לא מדובר פה בהערכות מודיעיניות לגבי שימוש בנשק כימי אלא בהוכחות, ואפילו מעבר לכך. יש חומר גלם כבד לגבי שימוש שעשה צבא אסד בנשק כימי. זה ידוע לכל סוכנויות הביון, כל גורמי המודיעין עודכנו. לאף אחד אין פקפוק או ספקות בנושא". עוד הוסיף הגורם, כי "אחת הסכנות המרכזיות מבחינתנו היא זליגת הנשק בסוריה לחיזבאללה וללבנון, כמו גם זליגה לארגוני טרור שמנסים להגיע לגבול. האפשרות שהם יקבלו נשק כימי או קונבנציונלי שמעולם לא היה ברשותם משליכה על מדינת ישראל".

אתמול התייחס לסוגיה שר הביטחון לשעבר והשר להגנת הסביבה בהווה, עמיר פרץ. "השימוש בנשק כימי הוא קו אדום מבחינת הקהילייה הבינלאומית. מעבר נשק כימי לגורמים בלתי אחראיים, ובהם חיזבאללה, זה קו אדום שיאלץ אותנו להתערב באופן מעשי", אמר פרץ. הוא הוסיף כי "מדובר במקום שבו כל יום נהרגים מאות אזרחים. הקהילייה הבינלאומית מזמן היתה צריכה לעשות משהו, אם צריך גם בכוח צבאי".

עם זאת, הרמטכ"ל הבריטי, הגנרל דיוויד ריצ'רדס, הזהיר אתמול כי יידרש כוח צבאי "עצום" לפעולה צבאית בסוריה שתגיב לשימוש בנשק הכימי. ה"סאנדיי טיימס" הבריטי דיווח כי הגנרל ריצ'רדס הביע חשש מעוצמתן של סוללות ההגנה האווירית של סוריה. בשיחה עם קציניו, אמר הרמטכ"ל הבריטי כי יש לשקול היטב אם שימוש נקודתי בנשק כימי – כפי שדווח לאחרונה - הוא אכן עילה להתערבות בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully