וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות ל"ג בעומר: רבבות ישתתפו בהילולה במירון

27.4.2013 / 20:06

ברחבי הארץ תחל הערב הדלקת המדורות ומאות אלפי בני אדם צפויים להשתתף באירוע המסורתי במקום שבו, לפי המסורת, נקבר רבי שמעון בר-יוחאי. אלף שוטרים צפויים לאבטח את האירוע

חגיגות ל"ג בעומר יחלו הערב עם צאת השבת בכל רחבי הארץ, ומאות אלפי בני אדם צפויים להשתתף בהילולת רבי שמעון בר-יוחאי בהר מירון, שם לפחות לפי המסורת, הוא נקבר. בהוראת הרבנות הראשית, בחלק מהערים ידליקו מדורות מחר בערב, בשל הסמיכות לשבת.

הילולה בהר מירון, מאי 2012. ג'יליס
ההילולה בהר מירון בשנה שעברה/ג'יליס

ל"ג בעומר הוא היום ה-33 בספירת העומר, והוא מציין את יום פטירתו לפי המסורת של רבי שמעון בר-יוחאי. טעם נוסף לחג הוא האמונה שביום זה הסתיימה המגיפה שהרגה 24 אלף מתלמידי רבי עקיבא. גם השנה הגיעו רבים למירון עוד לפני ההילולה, והם לנים במקום כדי לשריין לעצמם מקום בקרבת הקבר. חלקם אף מתמקמים במקום מיד לאחר הפסח, ולנים במשך התקופה עד ל"ג בעומר.

מי יחליף במעמד ההדלקה את הרב שברח לחו"ל?

במהלך הלילה יודלקו כמה מדורות מסורתיות של רבנים ואדמו"רים ידועים, המרכזית שבהן היא של האדמו"ר מבויאן. כמו כן, ישנן הדלקות נוספות של הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר, האדמו"ר מסאטמר, האדמו"ר מתולדות אהרון וכן מדורה של ישיבת "שובו בנים" שמזוהה עם חסידות ברסלב, שאותה לא ברור מי ידליק עם בריחתו לחו"ל של מנהיג הקהילה, הרב ברלנד, החשוד בהטרדה מינית ודרוש לחקירה במשטרה.

מנהג שמקובל בקרב החסידויות האנטי-ציוניות הוא לערוך מכירה פומבית שתזכה את המרבה במחיר בהעברת לפיד ההדלקה לאדמו"ר, ולעמוד לצדו. בשנים עברו נעה המכירה סביב 200 אלף שקלים, אולם בשל המצב הכלכלי של החסידים מדובר כעת בסכומים נמוכים יותר. מטרת המנהג היא להימנע מכספי המדינה במימון הבמה והציוד הנלווה לחגיגות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חרדים חוגגים את ל"ג בעומר בירושלים בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעלה מאלף שוטרים ממחוז צפון ומאגף התנועה ישתתפו במבצע האבטחה הנרחב של החגיגות, וכן בהכוונת התנועה למירון. החוגגים הרבים שיגיעו באוטובוסים וברכבים פרטיים יכוונו לחניונים שהוכשרו מראש, ויעלו משם למירון באמצעות שאטלים.

מחר בבוקר צפויים להגיע למקום ילדים רבים שהגיעו לגיל שלוש, כדי לערוך את תספורתם הראשונה. ארגון "לב מלכה" פנה לחוגגים השנה וקרא להם לתרום את השיער שייגזר לטובת הכנת פאות לילדים חולי סרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully