וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל היירוט: מסוקו של ראש הממשלה נדרש לנחות

נתניהו היה בביקור בצפון הארץ, כשחדר המזל"ט מלבנון. רק לאחר הפלתו המשיך נתניהו בטיסה. "אני רואה בחומרה רבה את הניסיון לפרוץ את גבולנו", אמר

צילום: ערן גילווארג, לע"מ, דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

מסוקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לנחות אחר הצהריים (חמישי) בעקבות חדירת המזל"ט שהתקרב לשטח ישראל מול חופי העיר חיפה. נתניהו ערך ביקור בצפון הארץ, שבמהלכו זוהה לפתע כלי הטיס. רק לאחר שהופל, הורשה מסוקו של נתניהו להמשיך בטיסה. "אני רואה בחומרה רבה את הניסיון הזה לפרוץ את גבולנו", אמר ראש הממשלה, "נמשיך לעשות כל שצריך כדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסוק במהלך הסיור בבקעת הירדן, מרץ 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו נאלץ לנחות/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

עוד הסביר נתניהו בעקבות המתיחות בצפון: "ישראל עוקבת בעניין ובדאגה על המתרחש בסוריה ובלבנון. סוריה מתבקעת ולבנון לא יציבה. בשני המקומות נשקפים איומים בלתי מבוטלים כלפי מדינת ישראל". הוא הסביר עוד כי "בסוריה ישנם שני איומים – הראשון הוא זליגת נשק מתקדם לידי ארגוני הטרור, והשני הוא ניסיון חדירה של מחבלים דרך גבולותינו וירי לעבר יישובים".

סגן שר הביטחון, דני דנון, אמר לוואלה! חדשות כי "האיראנים בודקים אותנו, אנחנו נגיב במקום שבו נמציא לנכון. תהיה תגובה ישראלית. אנו רואים את הזרועות של איראן בכל הגבולות. בלבנון, בסוריה, בסיני ובעזה".

גם ראש עיריית חיפה יונה יהב התייחס לאירועים. "העיר חיפה ידועה כסמל הניצחון של ישראל במערכות האחרונות בצפון, שכן היא שוקקת וחיים בעוד מסביבנו יהום הסער", אמר. הוא הוסיף כי "זו לא פעם ראשונה שאנו שומעים על פעולות שכאלה אל מול חופי חיפה. הפעולה המעולה של חיל הים רק מדגישה את הצורך הלאומי בהקמתו של מפרץ חדש בחיפה שיסדיר את מיגון המפעלים הפטרוכימיים, אכסון הדלקים בנמל דלק, פינוי חלקו המערבי של הנמל ופתיחתו לעיר אך בעיקר, הקמתו של הפולינום שיוכל להגביר את ההגנה על אסדות הקידוח. העיר חיפה אינה שוכחת את אשר עברה ואנו מתכוננים לחירום בכל עת, הן במתקנים והן בתרגולות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מטוס חיל האויר הפיל מזל"ט סמוך לחיפה. אפריל 2013. ערן גילווארג
כלי שיט של חיל הים מול חופי חיפה, לאחר היירוט/ערן גילווארג

מתחקיר ראשוני של יירוט המל"ט עולה כי בסביבות השעה 1:00 זיהו מערכי הבקרה והגילוי של חיל האוויר מזל"ט שטס מאזור צידון דרומה לכיוון ישראל. מטוסי קרב מסוג M-16 של חיל האוויר הוקפצו ולאחר שהגיע המזל"ט למרחק של כחמישה מיילים מחופי ישראל לתוך חיפה הורה מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, ליירט את המזל"ט. בצה"ל סירבו בינתיים להתייחס לשאלה אם הייתה התראה מוקדמת לחדירת המזל"ט.

מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (במיל') איתן בן אליהו, התייחס במשדר המיוחד של וואלה! חדשות לאפשרות של תגובה ישראלית למעופו של כלי הטיס ליד חיפה. "הדברים האלה הם לא שחור ולבן", הסביר. "אם הנתיב היה רחוק מהחוף, אז למעשה עדיין לא הייתה פגיעה בטריטוריה. חוץ מזה, אנחנו יודעים שהכלים האלה הם כלי סיור". לדבריו, "יש הרבה מאוד פרמטרים לתגובה – מצב מדיני, העומק והאגרסיביות של החדירה ועוד. כמו כן, יש מכלול של הערכות, כולל מידע מודיעיני בדבר כוונותיו של הצד השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully