וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חינוכי: המורים הזועמים במקסיקו הציתו משרדים

26.4.2013 / 11:10

המפגינים מחו על כוונת הנשיא פניה נייטו לערוך רפורמה מקיפה בבתי הספר. הם הסתערו על משרדי המפלגות והשליכו כיסאות ועציצים לכל עבר, כנראה בסיוע כנופיות מקומיות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

עשרות מורים במקסיקו הפגינו אתמול (רביעי) באלימות והסתערו על משרדי המפלגות הגדולות, במחאה על כוונת הרשויות לעשות רפורמה מקיפה במערכת החינוך. המורים, במדינת גררו שבדרום מקסיקו, ניפצו חלונות, הציתו חנויות וריססו כתובות נאצה על הקירות. בתיעוד שצולם במקום לא נראו שוטרים שהעזו להתעמת עם המפגינים הזועמים, ולהערכת פרשנים, חברי כנופיות מקומיות ניצלו את האי-סדר והצטרפו למורים המתפרעים.

המפגינים מחו על דבריו של נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, שהכריז על שידוד מערכות בבתי הספר. המורים, שהתכנסו בעיר צ'ילפנסינגו, כיסו את פניהם במסכות וחבשו כובעים, והשליכו כיסאות ועציצים מהקומה העליונה של מטה מפלגת הנשיא (PRI). כמה מהם הם הציתו כרזות ועליהן דיוקנו.

הפגנות מורים בעיר צ'ילפנסינגו, מקסיקו, אפריל 2013. רויטרס
מציתים את תמונת הנשיא בעיר צ'ילפנסינגו, אמש/רויטרס

ראש מפלגת PRI, סזאר קמאצ'ו, אמר כי "צריך להימנע מלאפשר לחוק הג'ונגל לקיים את עצמו ולא לתת לכאוס להשתלט על הסדר הציבורי". ההפגנה גלשה גם למטות של מפלגות נוספות, ומורים חמושים באלות ובמקלות ניפצו משרדים סמוכים, השייכים לסיעות בפרלמנט שתמכו ברפורמת החינוך.

הנשיא פניה פנייטו דורש להבריא את מערכת החינוך הכושלת במדינת גררו, הסובלת מרמה גבוהה של אלימות בקרב התלמידים. חוק שהעביר לפני חודשיים קובע שיש להגדיל את הפיקוח על המורים ולהחליש את כוחם של האיגודים שבהם הם חברים. המורים נחשבים לאחד הכוחות המאוגדים החזקים ביותר במקסיקו ובשנים האחרונות נאבקו בעוז בכוונה לשבור את כוחם. אותו ארגון מורדים שחבריו התפרעו בימים האחרונים שבת ב-2006 במשך שישה חודשים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנות מורים בעיר צ'ילפנסינגו, מקסיקו, אפריל 2013. רויטרס
המפגינים מסתערים על מטות המפלגות, אמש/רויטרס
הפגנות מורים בעיר צ'ילפנסינגו, מקסיקו, אפריל 2013. רויטרס
הפגנות מורים בעיר צ'ילפנסינגו, מקסיקו, אפריל 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully