וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: ביצה ענקית נמכרה ביותר מ-100 אלף דולר

מאובן של ביצת ציפור הפיל שנכחדה מהעולם לפני 400 שנה נמכר לרוכש טלפוני אלמוני בתום 10 דקות של מכירה לוהטת. הביצה, שגודלה פי 120 מביצת תרנגולת, הכפילה שוויה המוערך

ביצה ששווה זהב: מאובן של ביצת ציפור הפיל שנכחדה מהעולם נמכר אתמול (רביעי) במכירה פומבית בבית המכירות הלונדוני "כריסטי'ס" ביותר מ-100 אלף דולרים. הרוכש האלמוני הכפיל את השווי המוערך של הביצה לפני המכירה, שעמד בין 30 ל-45 אלף דולרים - כך דיווחו כלי התקשורת בבריטניה. גודלה של הביצה הענקית הוא פי 120 מגודל ביצת תרנגולת.

ביצה ענקית של ציפור הפיל שנכחדה נמכרה במאה אלף דולרים, 24 באפריל 2013. רויטרס
מיהו הרוכש המאושר שיזכה להציב את ביצת הענק בביתו?/רויטרס

המכירה הפומבית הלוהטת נמשכה כעשר דקות עד שהגיע הטלפון הגורלי מהקונה שביקש להישאר אלמוני והעמיד את ההצעה הגבוהה ביותר. הביצה – בגובה 30 סנטימטרים וברוחב 21 סנטימטרים, הוטלה על ידי ציפור הפיל ממשפחת האפיאורניים במדגסקר, שבחופה הדרום מזרחי של אפריקה.

הציפור הגדולה שאי פעם חיה, הזכירה בת יענה כבדה והתנשאה לגובה של שלושה מטרים ו-40 סנטימטרים. העוף הכבד לא יכול היה לעוף, כנראה מפאת משקלו – 400 קילוגרם.
המין החל להיכחד מהעולם בין המאות ה-13 ל-17 בספירה, ככל הנראה כתוצאה מציד. מגלה הארצות מרקו פולו הזכיר גם הוא ציפורים גדולות שפגש במסעותיו במאות ה-12 וה-13, וחוקרים כיום מאמינים שהוא תיאר את ציפורי הפיל. המאובן הנדיר בשלמותו התגלה על ידי ארכיאולוגים מסוף המאה ה-19 או תחילת ה-20.

ביצה ענקית של ציפור הפיל שנכחדה נמכרה במאה אלף דולרים, 24 באפריל 2013. רויטרס
הציפור הנכחדת התנשאה לגובה של יותר משלושה מטרים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully