וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות נאצה רוססו על קיר בית כנסת בקריית מלאכי

רמי שני

24.4.2013 / 11:00

צלב נוצרי וכתובות "יהוה בן זונה" התגלו על קירות בית הכנסת ברחוב סן דייגו בעיר. המשטרה פתחה בחקירה ותנסה לברר האם המעשה קשור למתחים בין-עדתיים בעיר

מתפללים שהגיעו הבוקר (רביעי) לבית הכנסת אברהם אטיאס שברחוב סן-דייגו בקריית מלאכי, נדהמו לגלות כי אלמונים רשמו במהלך הלילה כתובות נאצה באמצעות תרסיסי צבע שחור. הכתובות שצוירו, כוללות סמל של צלב נוצרי וכן קללות ואמרות שנאה. המתפללים במקום הזעיקו את המשטרה, שפתחה בחקירה. יצוין, כי בקריית מלאכי מתנהלות מתחת לשטח מלחמות בין עדות שונות, דבר שהגיע לפני שנה לאוזני הציבור בדרך של פרסומים אודות הדרה של תושבים מהקהילה האתיופית מהאפשרות לרכישת דירות בשכונות שונות בעיר.

כתובות נאצה וצלבים רוססו על בית כנסת בקריית מלאכי. רמי שני
הכתובות על קירות בית הכנסת בקריית מלאכי/רמי שני

צוות מעבדה לזיהוי פלילי שהגיע לבית הכנסת, החל לאסוף ממצאים מהזירה כדי לנסות ולהתחקות אחר האחראים לכתובות שנמצאו במקום. מפקד משטרת קריית מלאכי, סגן ניצב מוטי שיף, אמר כי בכוונת המשטרה לבצע חקירה מקיפה כדי לגלות את האחראים למעשה ולמצות עימם את הדין בחומרה.

כתובות נאצה וצלבים רוססו על בית כנסת בקריית מלאכי. רמי שני
אנשי הזיהוי הפלילי ינסו להתחקות אחר האחראים למעשה/רמי שני

לפני כחודש, רוססו מספר צלבי קרס בשדרות ירושלים וברחוב עזה ביפו, שליד חלקם רוססו כתובות "מוות ליהודים". חודש לפני כן, נעצרו שני צעירים ערבים בחשד שריססו כתובת נאצה על קיר בית מורשת בגין בירושלים. על המבנה רוסס בצבע אדום מגן דוד והכתובת "לכו" בערבית. השניים נעצרו סמוך לסינמטק בעיר. הם הודו בחשדות המיוחסים להם.

מקרה דומה נוסף אירע בחודש ינואר, אז רוססו צלבים נוצריים על בתי תושבים חרדים בשכונת נחלאות שבירושלים. הכתובות רוססו על הדלתות ועל הקירות החיצוניים של הבתים. אהרון, תושב המקום, סיפר אז לוואלה! חדשות: "באחד המקרים מדובר בבית שמול בית הכנסת הגדול בעיר. אף פעם לא שמעתי על משהו כזה. צלב, סמל הנוצרים, בלב שכונה בבירה זה ממש מוזר. קשה לי להאמין שערבים אחראים לזה. אולי זה היה מעשה קונדס של ילדים".

צלבים רוססו על דלתות הכניסה של בתי חרדים בשכונת נחלאות בירושלים, ינואר 2013. חדשות 24
סמלי הצלב שרוססו בשכונת נחלאות בירושלים בינואר השנה/חדשות 24

תושב נוסף בשכונת נחלאות היה נסער אף יותר ותקף את המשחיתים. "איזה חצופים. זה גורם לי להתקומם ולרצות נקמה. אני לא יכול לשער בדעתי מי יכול לעשות דבר כזה. אצלנו צלבים של ישו גרועים מצלבי קרס. זה נורא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully