וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אזהרת ישראל: עדות חדשה לשימוש בנשק כימי בסוריה

רופא בחלב תיעד בסרטון פצועים בהפצצה בתחילת החודש. לטענתו, הקבוצה מציגה תסמינים של פגיעות כימיות, ו-2 תינוקות מתו. אמש דחתה ארה"ב את ההערכה של ראש חטיבת המחקר באמ"ן

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

יממה אחרי שדיווח ראש חטיבת המחקר של אמ"ן על שימוש בנשק כימי בסוריה, פעילים באופוזיציה בצפון המדינה טוענים כי צבא אסד הפעיל נגדם נשק שכזה בתחילת חודש אפריל. רופא ממחוז חלב הפיץ סרטון בפייסבוק, בו נראה צעיר מגיר רוק וקצף מפיו, אחרי שנפגע, לכאורה, בהפצצה של חיל האוויר הסורי.

המתקפה הייתה ב-13 באפריל. כ-15 בני אדם נפגעו ושני תינוקות ואישה מתו מפצעיהם. ה"טלגרף" הבריטי ציטט מומחה מודיעין, שהעריך על פי הסרטון כי מדובר במתקפת סארין. לפי טענות התושבים במחוז חלב, ההפצצה כוונה נגד בני המיעוט הכורדי שמושבם בשכונת שייח מסעוד, נקמה על הצטרפותם לשורות המורדים.

הרופא, ניאזי חבש, כורדי-בריטי שטיפל בפצועים בחלב, טען כי איבחן בהם תסמינים של חשיפה לחומרים כימיים, בין היתר קשיי נשימה, הפרשה מוגברת של רוק ואישונים מורחבים. חבש אמר כי הוא טיפל בפצועים בזריקות אטרופין והביא את חלקם למרפאה בצפון העיר. לדבריו, שלושה מהנפגעים – תינוק בן ארבעה חודשים, פעוט בן שנה וחצי ואישה - מתו מקשיי נשימה.

מתקפה של חיל האוויר הסורי במחוז חלב, סוריה, אפריל 2013. רויטרס
מורדים במחוז חלב מטפלים בפצועים ממתקפה אווירית, החודש/רויטרס

אתמול שללה ארצות הברית את הערכות ישראל לפיהן צבא אסד עשה שימוש בנשק כימי. בנאום בבריסל, אמר שר החוץ ג'ון קרי כי הוא שוחח בנושא עם ראש הממשלה, וכי "נתניהו לא היה בעמדה" לאשר את הטענות. בשיחה עם כתבים, הוסיף קרי כי "לא תמיד צריך להאמין למה שקוראים בעיתונים", אך הדגיש שוושינגטון תחקור את כל ההאשמות על שימוש בנשק כימי בסוריה. בדבריו התייחס שר החוץ האמריקאי לנאומו של ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין של צה"ל, תת-אלוף איתי ברון, שאמר שהמשטר הסורי עושה שימוש בנשק כימי, ובעיקר בגז העצבים סארין.

הבוקר חיזק את דבריו של ברון בכיר ישראל נוסף, שהתראיין בעילום שם ל"וושינגטון פוסט". אותו בכיר העריך כי בעת האחרונה נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה בחמישה מקרים לפחות, וכי "עשרות" בני אדם נהרגו במתקפות שבהן פוזרו חומרים דמוי-סארין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי. בגדד, עירק, מרץ 2013. רויטרס
מבקש ראיות חותכות יותר? שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully