וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויון בנטל? רק שני שרים טרחו לבוא לדיון בנושא

מתוך ששת השרים החברים בוועדת פרי, האמונה על גיבוש הצעת חוק לגיוס בחורי ישיבות בתוך 4 שבועות, רק יו"ר הוועדה יעקב פרי והשרה לימור לבנת הגיעו ליום העיון בבסיס תל נוף

שוויון בנטל? רק שני שרים הטריחו עצמם הבוקר (שלישי) ליום עיון של ועדת פרי, ובשמה המלא - "ועדת השרים לשילוב חרדים ובני מיעוטים בשירות צבאי ואזרחי לצורך שילובם בשוק העבודה וליצירת שוויון בנטל", שנערך בבסיס תל נוף שבשפלה. מדובר ביום עיון שתוכנן למען השרים האמונים על גיבוש הצעת חוק ממשלתית לגיוס בחורי הישיבות בתוך ארבעה שבועות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים מתוך שישה. לבנת ופרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך יום העיון אמורים היו ששת השרים החברים בוועדה ללמוד על אופי השירות של החרדים, ואף להיפגש עם חרדים המשרתים בצה"ל. אלא שמתוך שישה שרים, רק שניים הגיעו כאמור ליום העיון - יו"ר הוועדה, השר יעקב פרי, והשרה לימור לבנת. השרים עמיר פרץ, אורי אריאל, משה יעלון ויצחק אהרונוביץ'- נעדרו.

במהלך הסיור נפגשו פרי ולבנת עם לוחמי הגדוד החרדי "נצח יהודה" ועם חיילי מסלול "שחר כחול" של חיל האוויר, ושוחחו עמם על האופן שבו הצבא מנסה לעזור להם להיקלט בו, ועל הקשיים בקרב הקהילות והמשפחות אשר מתנגדות לאיחוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס סיום מסלול בנח"ל החרדי, יולי 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

השרה לבנת אמרה לאחר הדיון: "אני מתרשמת שיש יותר פתיחות בקרב הציבור החרדי, ואף בקרב הרבנים לגיוס צעירים חרדים. אני מאמינה שהוועדה תמצא את הנוסחה לגייסם באופן מאוזן והדרגתי. בנוסף, יש צורך בניסוח פקודה של שירות צבאי משותף ושוויוני לגברים ולנשים על מנת ששילוב החרדים בצבא לא יפגע במעמד הנשים המשרתות".

ואילו השר פרי אמר בתום העיון: "אני מוכרח להודות שהתרגשתי מהשיחה עם הלוחמים של גדוד נצח יהודה. הם מסמלים את החיבור אליו אנו מכוונים, הגדוד הוא תעודת כבוד לכוח החלוץ של המגזר החרדי בשירות המדינה". עוד הוסיף פרי: "מוטלת עלינו משימה בהחלט לא פשוטה, אבל אין ספק שמדובר בהחלטה היסטורית. אינספור אנשים ואינספור ועדות ישבו על המדוכה ב20 השנים האחרונות – והגיע הזמן לקבל החלטה. אין לי ספק שעלינו להתניע את המהלך, וכך נעשה, תוך שמירה על ערך התורה, והדרגתיות. כל הצדדים יצטרכו לאמץ הרבה אורך רוח ורגישות למגזרים השונים".

על פי "המתווה המשותף" לשוויון בנטל, משנת 2015 יקוצר שירות החובה בצה"ל בהדרגה עד לשנתיים. צה"ל יגדיר יחידות ותפקידים שבהם השירות יהיה ארוך יותר. המשרתים בשירות ארוך מהמינימום יזכו לתגמול כספי ולמענק למימון לימודים אקדמיים. באשר למשרתי המילואים, בהסכם עם יש עתיד והבית היהודי נכתב כי "יעוצב מודל מילואים חדש במסגרתו ייקבע מי ישרת במילואים, מהם תנאי הגיל ומשך השירות השנתי ומהו הגמול החומרי הראוי למשרתי המילואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully