וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: האסיר עיסאווי יפסיק את שביתת הרעב

23.4.2013 / 1:54

קדורה פארס אמר כי ישראל והפלסטינים סיכמו שעיסאווי המאושפז בבית חולים יפסיק את השביתה המתמשכת, ובתמורה ישוחרר תוך שמונה חודשים לביתו במזרח ירושלים – ולא לחו"ל

האסיר הפלסטיני סאמר עיסאווי הכלוא בישראל הסכים אמש (שני) להפסיק את שביתת הרעב בת שמונת החודשים שאותה נקט, בתמורה לשחרורו המוקדם – כך אמר יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, קאדורה פארס, לסוכנות הידיעות "רויטרס". לפי הדיווח, העסקה גובשה על ידי נציגים ישראלים ופלסטינים, ובמסגרתה הסכים עיסאווי להפסיק בשביתת הרעב בתמורה לכך שישוחרר בתוך שמונה חודשים לביתו שבמזרח ירושלים. אחותו, המשמשת גם עורכת דינו, הביאה הלילה את ההסכם לבית החולים קפלן ברחובות, שם הוא אושפז תחת אבטחה עקב בריאותו הרופפת. גורמים פלסטיניים אמרו כי בית משפט צבאי בישראל צפוי לאשר היום את ההסכם. יחד עם זאת, טרם התקבל אישור לדברים מצד ישראל.

הוריו של סאמר עיסאווי בעצרת למען שחרורו בעיסאוויה. טלי מאייר
עצרת למען שחרור עיסאווי, לפני חודשיים/טלי מאייר

שביתת הרעב של עיסאווי בן ה-32, שהפך לסמל עבור הפלסטינים, הביאה בחודשים האחרונים למחאה נרחבת בשטחי יהודה ושומרון, ובישראל חששו שמותו יצית גל של מהומות. בשבועות האחרונים ביקרו את עיסאווי באופן תדיר גורמים ישראליים ופלסטיניים במטרה להגיע לפשרה באשר להפסקת שביתת הרעב שלו.

בשנת 2000 נגזרו על עיסאווי 30 שנות מאסר על חלקו בביצוע פיגועי ירי נגד ישראלים. במסגרת עסקת שליט הוא שוחרר לביתו במזרח ירושלים, אך נאסר עליו להיכנס לשטחי יהודה ושומרון. אלא שכמה שבועות לאחר מכן הוא נעצר בכניסה לכפר א-רם ונכלא שוב. הוא החליט למחות על כך ופתח בשביתת רעב, ומאז הוא שובת למעלה מ-270 ימים. בשל ההידרדרות במצבו הרפואי, הוא הועבר כאמור לאשפוז. לאחרונה נודע כי בפיקוד מרכז אף הסכימו לשחרר את עיסוואי לחו"ל, אלא שהוא התעקש להשתחרר אך ורק לביתו.

דיון בעינינו של סאמר עיסאווי בשלום בירושלים, פברואר 2013. ספק 500
שוחרר בעסקת שליט, ואז נעצר שוב. עיסאווי/ספק 500

לפני כמה ימים פרסמו מקורביו של עיסוואי קריאה מטעמו לאזרחים ישראלים לבוא ולבקרו בבית החולים. "תראו אותי כשלד אזוק וקשור למיטה", נכתב בעמוד הפייסבוק שנפתח עבורו, "שלושה סוהרים תשושים מסביבי אשר אוכלים ושותים ליד מיטתי. מדי פעם הם מסתכלים בשעוניהם ושואלים: "איך לגוף כזה עוד יש מה לשרוד?". מאז ניסו עשרות פעילי שמאל להגיע אל מיטתו בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully