וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר הפלסטיני שובת הרעב הפך למוקד עלייה לרגל

יהושע בריינר

22.4.2013 / 0:27

עשרות פעילי שמאל ישראלים הגיעו לאחרונה לבית החולים קפלן ברחובות על מנת להביע תמיכה בסאמר עיסאווי, שנמצא במצב קשה. "הוא הפך לסמל - ועל הסמל אתה נאבק"

חדר האשפוז במחלקה פנימית ד' בבית החולים קפלן ברחובות הפך בשבועות האחרונים למוקד עלייה לרגל עבור פעילי שמאל ישראלים, שמנסים בכל דרך להגיע לאדם אחד שמאושפז שם. לא מדובר ברב חולה או באושיית תרבות שאליה נוהה ציבור מודאג, אלא באסיר הפלסטיני שובת הרעב סאמר עיסאווי, שנמצא בסכנת חיים אחרי שאיבד עשרות קילוגרמים ממשקל גופו.

המחלקה בבית החולים, שבדרך כלל מאכלסת קשישים ואנשים בעלי מחלות קשות, הפכה לאזור עמוס באנשי שב"ס, משטרה ואנשי הביטחון של המוסד הרפואי. זאת גם בשל אשפוזו של עיסאווי, אחד מ"כאבי הראש" הגדולים ביותר של מערכת הביטחון, וכן לנוכח הניסיונות הבלתי פוסקים של הפעילים להיכנס לשם.

בחודשים האחרונים הפך עיסאווי לסמל המאבק הפלסטיני. בשנת 2000 נגזרו עליו 30 שנות מאסר על חלקו בביצוע פיגועי ירי נגד ישראלים. במסגרת עסקת שליט הוא שוחרר לביתו במזרח ירושלים, אך נאסר עליו להיכנס לגדה. אלא שכמה שבועות לאחר מכן הוא נעצר בכניסה לכפר א-רם ונכלא שוב. בהמשך הוא החליט למחות על כליאתו ופתח בשביתת רעב, ומאז הוא שובת כבר 270 יום. נוכח ההידרדרות במצבו הרפואי, הוא הועבר כאמור לאשפוז. ההחמרה במצבו של עיסוואי והתמונות שבהן הוא נראה רזה במיוחד הפכו אותו לגיבור ברחוב הפלסטיני. בצה"ל ובמערכת הביטחון יודעים כי מותו עלול להבעיר מחדש את שטחי יהודה ושומרון. לאחרונה נודע כי בפיקוד מרכז אף הסכימו לשחרר את עיסוואי לחו"ל, אלא שהוא מתעקש להשתחרר אך ורק בחזרה לביתו.

עצרת בכפר עיסאווייה לשחרורו של סאמר עיסאווי השובת רעב מעל 200 יום. טלי מאייר
הפגנות למענו של עסאווי/טלי מאייר

מקורביו של עיסוואי פרסמו בשבוע האחרון קריאה מטעמו לאזרחים ישראלים לבוא ולבקרו בבית החולים. "תראו אותי כשלד אזוק וקשור למיטה", נכתב בעמוד הפייסבוק שנפתח עבורו, "שלושה סוהרים תשושים מסביבי אשר אוכלים ושותים ליד מיטתי. מדי פעם הם מסתכלים בשעוניהם ושואלים: "איך לגוף כזה עוד יש מה לשרוד?".

היו כאלה שלקחו את הזמנתו של עיסוואי ברצינות. עשרות פעילי שמאל ניסו בימים האחרונים להגיע אל עיסוואי על מנת לתמוך בו. בין היתר אלה התמקמו מאחורי דלתו הסגורה ושרו שירים בערבית, אחרים צעקו לו מתחת לחלונו וכמה אף הצליחו להגיע עד למיטתו של עיסוואי. "צריך לשחרר את עיסוואי – לא בשביל הפלסטינים, אלא בשביל ישראל", אמרה תמר פליישמן, אחת הפעילות הישראליות שאף החליפה כמה מילים עם האסיר לפני שבועיים, עד שהורחקה מהמקום. בשבת האחרונה היא ניסתה שוב להגיע אליו אולם נבלמה ועוכבה לחקירה. "לפני שאנחנו מדברים עם הפלסטינים", הסבירה את מעשיה, "אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו על מנת שקודם כל נהיה חברה טובה יותר".

פליישמן לא לבד. גם פעיל השמאל יעקב מנור ניסה להיכנס למחלקה, ללא הצלחה. "יש בניסיונות שלנו להגיע אל מיטתו של עיסוואי סימליות, זו לא פעולת חסמב"ה", סיפר. "עיסוואי שובת רעב למעלה מתשעה חודשים והוא על סף מוות. אפילו אנשי רוח כמו א.ב. יהושע הזדעזעו ממצבו. יש כאן גם עניין לעורר את סוגיית האסירים הפלסטינים, אך סאמר הפך לסמל ועל הסמל אתה נאבק". בעיניו של מנור, עיסוואי הוא לא איש טרור, על אף עברו כפעיל בחזית העממית. "בגין ושמיר היו נורמטיביים? הרי גם הם עסקו באלימות. מי שפוגע בחייל הוא טרוריסט, אבל בעיני רבים אחרים הוא לוחם חופש. תראה לי עם אחד שקיבל שחרור לאומי ללא שימוש בטרור", הוסיף.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחלקה שבה מאושפז עיסאווי הפכה למעוז שמור. בית החולים קפלן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקריאה נוספת:
”ישראל הציעה לגרש את האסיר הפלסטיני השובת רעב”
שני עצירים פלסטינים שובתי רעב פונו לטיפול רפואי

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com


(עדכון ראשון: 18:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully