וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על התקציב: "מתרבות קצבאות לתרבות עבודה"

שר האוצר הציג לנתניהו ופישר את תכנית הקיצוצים, והודה כי "זה לא פשוט, אך זו הזדמנות". המתווה: העלאת מס של חמישה מיליארד שקל, קיצוץ של 18 מיליארד. המע"מ יעלה באחוז

צילום: עומר מירון, עריכה: יבגני גרצנשטיין

שר האוצר, יאיר לפיד, הציג היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את תכנית הקיצוצים לקראת התקציב הקרוב. "זה לא פשוט, צריך להיחלץ מגרעון של 35 מיליארד שקלים", אמר לפיד בישיבת סיעתו, "לא נסתתר מאחורי הגרעון אלא להיפך, נסתכל עליו כעל הזדמנות כי הוא מאפשר לנו, ומכריח אותנו, לשנות סדרי עדיפויות. מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה - לשים את האדם העובד במרכז העשייה שלנו".

לדברי לפיד, "אף ילד לא יישאר רעב כל עוד אנחנו פה, זו חובתנו. מי שיבחן את התקציב לפרטיו יגלה שזה תקציב של תקווה. נכון שיהיו בו קיצוצים והעלאות מסים, אבל זה דבר קצר מועד". שר האוצר הוסיף כי "בתוך שנתיים, כל ישראלי יחוש בשינוי, בתחושה שהוא חי במדינה הוגנת, שמתייחסת בחרדת קודש לכסף שלו".

יאיר לפיד מודיע על הקיצוץ בתקציב 22 באפריל 2013. יואב דודקביץ'
"השביתה - התעללות בציבור הנוסעים". לפיד מציג את המתווה, היום/יואב דודקביץ'

בין הצעדים המוצעים על מנת להתמודד עם הגרעון בתקציב המדינה: קיצוץ של 18 מיליארד שקלים בתקציב והעלאת מסים בהיקף של חמישה מיליארד שקלים. כמו כן, מס ערך מוסף (מע"מ) יעלה באחוז.

על המשבר עם חברות התעופה הישראליות, הצהיר לפיד כי יהיה מוכן להקשיב - אך לא ייסוג מעמדתו בהסכם "שמיים פתוחים". "זו עובדה מוגמרת, הרפורמה תיושם. השביתה היא התעללות בציבור הנוסעים", ביקר לפיד את חברות התעופה הישראליות. "הממשלה עברה את מבחן המנהיגות הראשון שלה, למרות שהיו לא מעט לחצים. אני מבין שאנשים שובתים כדי שנדבר איתם, ואנחנו מחכים שהשביתה תסתיים כדי לדבר איתם. צריך לשבת, לא מדובר באויבים אלא בעובדים שחרדים לפרנסתם", אמר לפיד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

נתניהו: "נעביר תקציב אחראי"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לפגישתו עם לפיד, בה הוצגה בפניו התכנית. בפתח ישיבת הליכוד, הבטיח נתניהו כי הממשלה "תעביר תקציב אחראי שיסייע לנו להמשיך את הצמיחה". נתניהו התייחס בישיבה גם לרפורמת השמיים הפתוחים שהתקבלה אתמול ואמר: "אתמול פתחנו את השמיים, והיום אנחנו פותחים את מושב הכנסת. רפורמת השמיים הפתוחים שהעברנו תוזיל את מחירי הטיסות ותביא לכאן יותר תיירים. זו רק הראשונה בשורה של רפורמות שנביא להוריד את יוקר המחיה. עשינו את זה בסלולר ונעשה את זה בתחומים אחרים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה לתכנית הקיצוצים שהציג לפיד. "יהיה נטל גם על אותה ריקי אומללה מחדרה ובוודאי על העניים. נצטרך לסכל מזימות רשע ולהגן על הציבור", אמרה יחימוביץ' בפתח ישיבת סיעת העבודה. "למדנו בשבוע האחרון על הכוח שיש לאופוזיציה כשהוא משולב בכוחו של הציבור. ראינו את זה בכוונה לקצץ בשכר הלימוד ולקצץ בהשכלה הגבוהה, אך מחאה פומבית הביאה לסיכול המזימה הזו בתוך 24 שעות. אחר כך, ראינו איך ציבור חכם ועירני מונע את העיסקה בין בנק לאומי לנוחי דנקנר".

יחימוביץ' הוסיפה: "יש לנו פוטנציאל למנף את הרצונות של ציבור אינטלגנטי ומודע ולהשפיע באופן מהותי על התנהלות הממשלה". לדבריה, "בסוגיית השמיים הפתוחים, אני קוראת לממשלה לנהוג באחריות ולא בכוחנות כדי לעשות כל מה שביכולתה למנוע שביתה מחר. חברות התעופה הישראליות הן חברות פרטיות. המנכ"לים שלהן מרוויחים משכורות נכבדות מדי, לטעמי, והן צריכות להתמודד בשוק גלובלי, אבל אי אפשר לשלוח אותן לשוק גלובלי כשהן גובלות בסידורים ייחודיים לישראל, סידורי אבטחה, חוסר יכולת לטוס לאזורים מסויימים. זה צורך חברתי מהמעלה הראשונה. אנחנו מדינה מוקפת איומים ולא יכולים לשים את יהבנו על חברות תעופה זרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully