וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פורץ תקף קשיש בביתו שבקריות ופצע אותו קל

קובי מנדל

22.4.2013 / 0:23

הפורץ איים על בן ה-86 באמצעות סכין ודרש ממנו את כספו. הקשיש לא נתרע, החל לצעוק והניס את האלמוני מהדירה. המשטרה מחפשת אחר החשוד, והקשיש פונה לבית החולים

תושב קריית ביאליק בן 86 נפצע אמש (ראשון) באורח קל בפניו, לאחר שעל פי החשד הותקף על ידי פורץ שחדר לדירתו. מחקירה ראשונית של המקרה עלה כי אחרי שהפורץ נכנס לדירה, הוא איים על הדייר הקשיש באמצעות סכין שהייתה ברשותו, במטרה שזה יעביר לו את כספו.

למרות זאת, הקשיש לא איבד את עשתונותיו והחל לצעוק על מנת להבריח את החשוד. בעקבות זאת, לדבריו, השודד נס מהמקום בבהלה מחשש שיתגלה. הקשיש פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה לקבלת טיפול רפואי. שוטרי תחנת זבולון פתחו בסריקות לאיתור החשוד.

התקרית מצטרפת לשורת אירועים אלימים נגד קשישים ברחבי המדינה בתקופה האחרונה. למחרת יום השואה עצרה משטרת אשדוד גבר ואישה בחשד ששדדו באיומים 1,600 אירו מניצול שואה בן 89 תושב העיר. השניים – תושב רמת-גן בשנות ה-30 לחייו ותושבת אור-יהודה, חירשת-אילמת בשנות ה-50 לחייה –עקבו אחר הקשיש אחרי שיצא מהבנק, התנפלו עליו ושדדו אותו בכוח. באירוע אחר בחודש שעבר הותקף על פי החשד ראובן יונה, ניצול שואה בן 80, על ידי שני נערים, בני 14 ו-15, בגן ציבורי בעיר, מפני שיונה הזהיר אותם שהם עלולים להיפגע כיוון שטיפסו על סככה בגינה.

פגיעות בקשישים "זה רצח הנפש"

מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, התייחס לאחרונה לתופעה החמורה. "פגיעות בקשישים היא עבירה בלתי נסלחת", אמר. לטענת בכיר המשטרה, התגבש לאחרונה סיכום עם הפרקליטות ולפיו לא יהיו הקלות והסדרים עם עבריינים כאלה.

"משטרת ישראל לא תסלח על שום עבירה. ההנחיה לכוחות בשטח היא להעביר את מידע על כך", אמר ניצב הלוי. הוא הבהיר כי פגיעות בקשישים נחשבות בעיניו כמו רצח כי "זה רצח הנפש". הלוי הבטיח כי לא תהיה שום הקלה והבהיר כי צריך שהענישה תהיה קשה וברף גבוה. "זו הרי עבירה מתוכננת שנועדה לפגוע באדם חלש", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully