וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של ניצול השואה שנשדד: "נותרתי ללא מילים"

רמי שני

19.4.2013 / 16:09

אביו, תושב אשדוד, היה בדרכו לקבל את קצבת הניצולים של אשתו, אז הותקף על ידי שני שודדים. "זה נמוך יותר מהקוד האתי של העבריינים הכי שפלים". מעצרם של החשודים הוארך

צילום: שי מכלוף עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בקריית גת האריך היום (שישי) בארבעה וחמישה ימים את מעצרם של אושרה אמר וגוסטבו קרלוב סנטנה, החשודים בשוד קשיש ניצול שואה באשדוד ביום השואה. השופטת רובין-לביא הדגישה כי מחומר הראיות עולים חשדות חמורים כלפי החשודה, חירשת-אילמת בת 52 מאור יהודה. לטענת פרקליטה, עורך הדין מיכאל בוסקילה מהסנגוריה הציבורית, היא לא יכולה הייתה להיות שותפה לשוד בשל מצבה הבריאותי. החשוד השני, יליד קולומביה בן 38 הכחיש באמצעות עורכת הדין שני פרג'ון לחלוטין את מעורבותו באירוע. בבית המשפט התברר כי תמונותיהם של השניים כפי שנקלטו במצלמות אבטחה לא הוצגו לעיני קורבן השוד ובכוונת החוקרים לערוך מסדר זיהוי.

בנו של הקורבן בן ה-89, מארק גוייכברג, אמר היום: "אין לי מה להגיד לשודדים האלה. הם פשוט נבלות. לשדוד קשיש ניצול שואה ועוד ביום הזיכרון? זה יותר נמוך מהשלב התחתון אפילו של הקוד האתי של העבריינים הכי שפלים". גוייכברג סיפר כי אביו הלך להוציא את קצבת הניצולים של אשתו, גם היא ניצולת שואה. "השניים עקבו אחריו וכשראו שהוא לבד הם באו אליו ואמרו לו לתת את הכסף בלי לעשות רעש אחרת ידקרו אותו", סיפר. "אבא שם את הכסף בכיס של החולצה. הוא נלחץ ונתן להם את הכסף. מדובר בחולה לב שמסתובב עם קוצב. הוא סיפר על כך רק למחרת. אמר שהוא מתבייש ששדדו אותו". מדובר בקשיש שעלה לארץ לפני 23 לאחר ששירת כחייל בצבא האדום, ומתגורר עם בנו הצעיר ואשתו באשדוד.

יום לאחר השוד הלכו מארק ואביו לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה והחשודים הועברו לחקירה בסיומה הוארך מעצרם. "קשה להסביר מה זה לשדוד אדם בגיל כזה. תמיד אני אומר שאבי צעיר מהנשיא פרס בשנה. השוד הזה השאיר אותי בלי מילים", אמר גוייכברג בכאב. "אין לי מה להגיד לשודדים האלה ואני לא רוצה לומר להם כלום. פשוט אנשים רעים".

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה יורם סופר, התייחס אתמול למעצר וציין כי "מדובר בפעילות איכותית ויצירתית שמטרתה מציאת הגורמים האחראים - תוך מיצוי כלל הראיות והבאתם לדין". נצ"מ סופר הבהיר כי נוכח מקרי תקיפה קודמים, הונחו שוטרי המרחב לתת עדיפות לתיקים שעניינם עבירות כלפי קשישים, "זאת, תוך מדיניות של אפס סובלנות לאלימות". הוא הוסיף כי במשטרה מתייחסים בכובד ראש לעבירות אלו, וכי גם במקרה הנוכחי "מדובר בעבירה מכוערת כלפי אלו שאנו חבים להם חוב מוסרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully