וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יומיים של חורף לפנינו; מפלס הכנרת עלה

שירת הברבור של החורף עוד לא מאחורינו: בראשית השבוע יוסיף להיות גשום בצפון הארץ ובמרכזה. בשלישי תחל התחממות. בשורה משמחת: בסוף השבוע מפלס הכנרת עלה ב-3 סנטימטרים

אחרי סוף שבוע חורפי ומפתיע במיוחד שהבליח באמצע אפריל, גם ראשית השבוע צפויה להיות גשומה. גשם מקומי יוסיף לרדת היום (ראשון) בצפון הארץ ובמרכזה. ייתכנו סופות רעמים בודדות, בעיקר בצפון הארץ. בצפון הנגב ייתכן גשם מקומי קל. משעות הצהריים הגשמים ייחלשו ויתמעטו. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל בעונה.

מפלס הכנרת עלה בסוף השבוע האחרון בשלושה סנטימטרים בעקבות הגשמים שירדו מעל הימה ובאגן הניקוז שלה. כעת, עומד המפלס על 209.91 מתחת לפני הים, ולקו העליון של האגם חסרים 1.1 מטרים.

הבוקר גשם בת"א, אפריל 2013. דרור עינב
הגשם ייחלש בשעות הצהריים. מזג אוויר חורפי בתל אביב, בשבוע שעבר/דרור עינב

מחר צפוי להיות מעונן חלקית ועד שעות הצהריים עדיין צפוי גשם מקומי. הגשם יתמעט במהלך היום ויפסק לקראת ערב. תחול עליה קלה של הטמפרטורות, אך הן עדיין תהיינה נמוכות מהרגיל בעונה. בשלישי המגמה תשתנה ומזג האוויר יהיה נאה עם עלייה נוספת של הטמפרטורות. ברביעי התחממות נוספת והטמפרטורות ישובו להיות רגילות בעונה.

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת מ-11 מעלות ביום ועד 6 מעלות בלילה. בטבריה מ-20 מעלות ביום ועד 13 בלילה. בחיפה מ-12 עד 15. בתל אביב מ-19 מעלות ביות עד 13 בלילה. בירושלים מ-7 מעלות עד 14. באשדוד מ-19 מעלות עד 13 בלילה. בבאר שבע מ-20 מעלות ביום עד 11 בלילה. במצפה רמון מעונן עם 16 מעלות ביום עד 7. ובאילת נאם עם 25 מעלות ביום ועד 14 מעלות בלילה.

סוף השבוע שהיה: שלג בחרמון ועלייה במפלס הכנרת

מרשות המים נמסר כי חרף כמות הגשמים, לא נרשמה עלייה משמעותית בזרימת הנחלים, וזאת עקב מיעוט המשקעים בחודשים פברואר ומרץ. כמו כן נמסר כי מעל הכנרת ירדו 42 מילימטרים בסוף השבוע, במג'דל שמס שבגולן ירדו 36 מילימטרים, ליד ראש הנקרה נמדדו 35 מילימטרים וכן בקיבוץ אייל נמדדו 32 מילימטרים. עוד נמסר כי בירושלים נמדדו 5מילימטרים בלבד.

אתמול התרגשו לגלות באתר החרמון כי שלג כיסה את הרכבל התחתון - בפעם הראשונה זה עשור ששלג פוקד את האתר בחודש אפריל. למעלה מ-10 סנטימטרים נערמו אתמול ברכבל העליון של אתר החרמון ועוד ארבעה ברכבל התחתון. האתר נסגר למבקרים, כתוצאה מהשלג שחסם את הציר המרכזי שמוביל לכניסה לאתר.

וואלה! מזג האוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully