וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה מציג: התכנית למיגור הזנות בקרב בני נוער

לאחר שנים שבהן הטיפול בזנות בקרב בני נוער הוזנח על ידי משרד הרווחה, השר הנכנס, מאיר כהן, מבטיח להילחם בתופעה ולהגביר את האכיפה באמצעות תכנית מקיפה שתחל בחודש הקרוב

מאבק בזנות נוער - זו המשימה הראשונה שלקח על עצמו שר הרווחה, מאיר כהן, עם כניסתו לתפקיד. כהן קיים כמה פגישות עם נציגי עמותות ואנשים העוסקים בתחום והורה על הכנת תכנית מידית למלחמה בתופעה, בעלות של 4.5 מיליון שקלים. על פי ההערכות, כ-900 בני נוער, בהן כ-80% נערות, עוסקים מדי שנה בזנות לשם השגת כסף, וכן מנוצלים מינית מאותה סיבה. רוב הנערים העוסקים בזנות מקיימים קשרים מיניים בעיקר עם גברים. מדוח שפרסמה בשנת 2011 עמותת עלם, המטפלת בנוער במצבי סיכון, עולה כי בשנה זו חל זינוק במספר בני הנוער שעסקו בזנות. באותה שנה פגשו אנשי העמותה621 בני נוער המעורבים בזנות, לעומת 126 בני נוער ב-2010. עוד עולה מהדוח כי הגיל שבו מתחילים בני הנוער להיות מעורבים בתעשיית המין הוא לעתים 12 בלבד.

במסגרת התוכנית המתגבשת, שצפויה לצאת לפועל תוך חודש, יוקם מערך נרחב ומיומן של מאתרים שיפעלו לאיתור נערים ונערות בקבוצות הסיכון לזנות ברשת האינטרנט וברחובות. בנוסף יוקם מערך רב-תחומי שיעניק טיפול הוליסטי לכל נער ונערה - מהשמה בדירות לנפגעי זנות, דרך טיפול פסיכולוגי פרטני, תהליך גמילה של הנער או הנערה וטיפול קבוצתי ממושך. הטיפול יימשך עד אשר המטופל יהיה מסוגל לעבור לאורח חיים עצמאי ונורמטיבי, מחוץ למעגל הזנות.

אילוסטרציה. אורי לנץ
אילוסטרציה/אורי לנץ

אסף רג'ואן, שניהל את פרויקט "ערים בלילה" עבור עמותת עלם, שנועד לאתר בני נוער העוסקים בזנות במימון משרד הרווחה, השתתף בהכנת התוכנית עבור משר הרווחה. "כיום ניתן להשיג שירותי מין מנער או מנערה בקלות יתרה, אם דרך האינטרנט ואם דרך מקומות ידועים", אמר רג'ואן. "טיפלתי בנערים ובנערות הנמצאים במעגל הזוועה הזה וברור כי הנושא מצריך התערבות כירורגית. מצאתי אצל השר אוזן קשבת ונכונות חסרת פשרות לטיפול בתופעה ואני מרגיש שיש כיוון חיובי של ממש לטיפול ומיגור התופעה בכל הכוח". עבור בני הנוער שייצאו ממעגל הזנות תיבנה תכנית נוספת, לשילובם במעגל התעסוקה וכן בלימודים. במקביל להפעלת התכנית ייערך קמפיין שיעסוק בהעלאת המודעות לתופעה. הקמפיין יתמקד בבתי ספר ברחבי הארץ ובמרכזי סיוע לנפגעי תקיפה מינית.

שני תיקים נגד "לקוחות" של קטינים בעשור

לשם יישום התכנית ייפגש שר הרווחה עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', כדי לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה בנושא האכיפה החוק. "מדובר בתופעה שהיא בעוכרינו ויש לגדוע אותה בכל הכוח והנחישות", אמר כהן. "ישנם נושאים שמצריכים טיפול מידי ללא שיהוי. זוהי תופעה שאסור לנו כחברה וכמדינה לסבול בשום דרך. זה לא עניין תקציבי, זהו עניין מוסרי ואנושי".

עם מינויו של משה כחלון לתפקיד שר הרווחה בינואר 2011, הוא הודיע כי אחת ממשימותיו היא טיפול בבני נוער שהידרדרו לזנות. כחלון הודיע כי ביקש מגורמים מקצועיים במשרד לגבש תכנית להתמודדות עם התופעה, אך היא לא יושמה, ככל הנראה בשל קשיים תקציביים. מדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת משנת 2010, שעסק בתופעת הזנות בקרב בני נוער, עולה כי בין השנים 2000-2009 האכיפה בנושא הייתה דלה ביותר. "בעשר השנים שנבדקו נפתחו במשטרה שני תיקים בלבד נגד לקוחות של קטינים", נכתב בדוח. "שניהם נסגרו - אחד בשל חוסר ראיות והשני בשל חוסר עניין לציבור". עוד התברר כי 19 מתוך 35 תיקים שנפתחו במשטרה במהלך אותן שנים אשר התייחסו לניצול מיני-מסחרי של קטינים, נסגרו, רובם בשל מחסור בראיות ומחוסר אשמה. באותן שנים נפתחו במשטרה 69 תיקים בגין שימוש בגופו של קטין, ו-30 מתוכם נסגרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully