וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות להחרים את בנק לאומי: "לא תהיה איפה ואיפה"

המחאה החברתית חוזרת? אלפי בני אדם הצטרפו לקריאה בפייסבוק לסגור חשבונות בבנק, וביום ראשון הם צפויים להגיע לסניף הראשי בתל אביב. אזהרה למנכ"לית הבנק: "הגלגל התהפך"

הסערה הציבורית שעוררה בתחילת השבוע הידיעה אודות המגעים בין בנק לאומי לאיש העסקים נוחי דנקנר, שנועדו למחיקת חלק מהחוב שלו, מסרבת לגווע – למרות שצעדי הבנק עדיין אינם ברורים. אמש פורסם כי הבנק לא ימחק את החוב בסך 150 מיליון שקלים, אך הבוקר (חמישי) התראיין יו"ר הבנק, דוד ברודט, בגל"צ ואמר כי הוא מעריך שהחוב יימחק לבסוף. נכון להבוקר אישרו למעלה מ-6,000 בני אדם את הגעתם לאירוע בפייסבוק שנקרא "לאומי – חרם צרכנים" , שייערך ביום שני מול הסניף הראשי של הבנק ברחוב הרצל בתל אביב.

"ביום שני אנו נפגשים מול הסניף הראשי של בנק לאומי. המטרה: פגישה עם מנכ"ל הבנק רקפת רוסק-עמינח לבירור החלטתה בנוגע למחיקת חובו של מר נוחי דנקנר", נכתב בהזמנה לאירוע. "אנו נחרים את הבנק, נסגור חשבונות ונעמיד אותם מול ההבנה הבאה: לא תקום ולא תהיה איפה ואיפה. כולם יקבלו את אותו היחס". את האירוע יזם אלדד יניב, העומד בראש מפלגת "ארץ חדשה".

"אודה לכם אם תמחקו לי חוב של 20 אלף שקלים"

יוזמה נוספת שהתעוררה גם היא בפייסבוק היא הקריאה לפנות ללשכה לפניות הציבור של בנק לאומי בנימה מעט צינית, ולדרוש ויתור על חובות, באותו אופן שעשוי לזכות בו איש העסקים. "בתור לקוח של בנק לאומי מאז שנת 1990 אשמח לקבל מידע אודות התנאים בהם נמחק לנוחי דנקנר חוב בסך 150 מיליון שקלים", נכתב בפנייה שכתב צבי טלית, אחד המוחים. "כמו כן, אודה לכם באם תדריכו אותי כיצד למחוק סך של 20,000 שקלים מחובי אליכם, דבר שיקל מאוד על התנהלותי העסקית והאישית. סכום פעוט זה הנו שבריר בלבד מהחוב שאתם מוחקים למר דנקנר, כך שאני בטוח שתמצאו דרך לסייע לי". יצוין כי המערכת האוטומטית של הבנק החזירה לטלית אישור על קבלת הפנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פוסט נוסף בפייסבוק קורא ל"פתיחת מלחמה" כנגד רוסק-עמינח. "שימי לב רקפת, הגלגל התהפך", נכתב. "החל מיום ראשון אנחנו נפתח במלחמה כנגד החלטתך למחוק את חובו של מר דנקנר. זו תהיה מלחמה ללא פשרות...אנו נכתוב ליועץ המשפטי, למפקח על הבנקים, לנגיד ולכל בעלי המניות של הבנק. אנו נוציא מיליוני מיילים לציבור מדינת ישראל שיסבירו כמה מסוכן יהיה להחזיק את כספם בבנק לאומי, רגע לפני שמתחיל הבלגן. החל מיום ראשון, רקפת, צמרמורת הקור תטפס בגבך שלך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החל מיום ראשון צמרמורת הקור תטפס בגבך שלך". רוסק-עמינח/מערכת וואלה!, צילום מסך

נראה כי המילה האחרונה בעניין מחיקת החוב של דנקנר אינה נאמרה, ואתמול נרשמו מספר תגובות במערכת הפוליטית לפרשה. יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' אמרה כי החלטה למחוק את החוב היא שערורייתית "שריח חריף של העדפת מקורבים נודף ממנה". לדבריה, "שום אדם פרטי או בעל עסק גדול או בינוני לא היה זוכה להטבה זו אלא בחלומותיו". מנגד, לאחר שפורסם כי הבנק ישהה את ההסדר עם דנקנר, בירכה יו"ר מרצ זהבה גלאון את בנק לאומי ואמרה כי "טוב עשתה מנכ"לית בנק לאומי שהקשיבה לביקורת הציבורית והשהתה את ההסדר עם דנקנר עד שתסתיים החקירה של בנק ישראל". כעת נותר להמתין ולראות אם המחאה אכן תסכל את מחיקת החוב, או שזה ייצא לבסוף לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully