וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד נחלש: מיעוט חגג עצמאות לסוריה ברמת הגולן

קובי דוד

17.4.2013 / 19:30

המלחמה בסוריה משפיעה על התושבים הדרוזים בצדו הישראלי של רמת הגולן, ומאות בודדות בלבד הגיעו לכפר בוקעתא לחגיגות יום העצמאות הסורי. אסד יתראיין הערב בטלוויזיה הסורית

צילום: רויטרס, עריכה: יבגני גרצנשטיין, מיכאל ברגמן

המשטר הסורי ותומכיו מציינים היום (רביעי) 67 שנים לעצמאותה של הרפובליקה הערבית הסורית. אך מרבית האזרחים המתנגדים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, בהם אנשי האופוזיציה הסורית, יילחמו נגד כוחות צבא סוריה, כפי שעשו בשנתיים החולפות, ולא ייצאו בחגיגות. בניגוד לשנים קודמות, מרבית הדרוזים המתגוררים בכפרים שבצד הישראלי של רמת הגולן, לא הגיעו לחגוג את עצמאותה של המדינה השסועה בכפר הדרוזי בוקעתא, שמרבית תושביו נאמנים למשטר אסד.

תושבי הכפרים הדרוזים חוגגים את עצמאות סוריה בכפר בוקעתא ברמת הגולן. רויטרס
תושבי בוקעתא חוגגים עצמאות לסוריה/רויטרס

מארגני האירוע, שהמתינו בציפייה דרוכה לחוגגים הרבים, התאכזבו לגלות שרק כמה מאות בודדות מתוך 20 אלף הדרוזים המתגוררים ברמת הגולן הגיעו לחגיגות. לדבריהם, הסיבה העיקרית לכך היא העלייה במספר התושבים הדרוזים שמתקוממים נגד המשטר בדמשק ומזדהים עם האופוזיציה הסורית. "גם התושבים שעד היום הביעו אמון כמעט עיוור באסד מצביעים למעשה ברגליים", אמר אחד המשתתפים. "הופתענו לגלות כי חלק לא מבוטל הדיר עצמו מאירועי יום העצמאות, ואף העדיף לנצל את יום החופש מחוץ לכפר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא סוריה, בשאר אסד, בתפילה בדמשק לרגל סיום חודש רמדאן. 19 באוגוסט 2012. רויטרס
נשיא סוריה, בשאר אסד/רויטרס

לרגל יום העצמאות הסורי, צפוי הערב הנשיא אסד להתראיין בטלוויזיה הסורית, ולהתייחס למצב בארצו. בדף הפייסבוק הנשיאותי הועלה תקציר של הראיון, שבו תקף הנשיא הסורי את הממשל בירדן, כיוון שלטענתו אנשיו מאפשרים למורדים הסורים לפעול באין מפריע בשטח ירדן. "אני לא מאמין כי מאות מורדים חודרים לסוריה עם כלי הנשק שלהם בעוד ירדן מסוגלת לעצור כל אדם, חמוש בנשק קל, אשר בכוונתו להביע את התנגדותו בפלסטין", אמר אסד בראיון המוקלט. תומכיו של אסד בצדו הישראלי של רמת הגולן, שהגיעו לחגיגות העצמאות בכפר בוקעתא, נשאו תמונות של הנשיא הסורי והניפו את דגלי סוריה ופלסטין. "באנו לפה כדי להפגין תמיכה בסוריה מולדתנו, ביום השנה לניצחון נגד הכיבוש הצרפתי. אנו, ערבים סורים המתגוררים על אדמה סורית שנכבשה על ידי ישראל, עומדים כאן כדי להפגין תמיכה בהנהגה ובצבא הסורי, שעומדים בפני משבר ומתמודדים מול העולם במהלך המשבר הזה", אמר פאדי מחמוד, אחד החוגגים.

תושבי הכפרים הדרוזים חוגגים את עצמאות סוריה בכפר בוקעתא ברמת הגולן. רויטרס
תומכות אסד בבוקעתא/רויטרס

אימאם הכפר בוקעתא, נור אליקין בדראן, שהשתתף בחגיגות העצמאות גם כן, אמר לוואלה! חדשות כי "עבורנו זהו יום חג שבו אנחנו מברכים את תושבי סוריה ומציניים את היום המיוחד שבו הצרפתים עזבו את מולדתנו במלחמת העולם השנייה. אנו אבלים על רצח העם ההמוני שמבצעים פעילי אל-קאעדה". האימאם תקף את ארצות הברית , כיוון שלדבריו היא "מגנה מצד אחד מעשי טרור אולם מצד שני לא מגנה את מעשי הטרור של פעילי אל-קאעדה נגד תושבי סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully