וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב טייבה הצטרף למורדים הסורים, ונאשם במגע עם סוכן זר

לפי כתב האישום, חיכמת מסארוה בן 29, חצה את הגבול דרך טורקיה במטרה למצוא את אחיו ומתוך הזדהות אידיאולוגית עם המורדים. הוא התבקש לבצע פיגוע נגד ישראל, אך סירב

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד חיכמת מסארוה, בן 29 מטייבה, הנאשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין ואימונים צבאיים אסורים. זאת, לאחר שלטענת הפרקליטות הצטרף ליחידת מורדים בסוריה הנלחמת נגד משטרו של אסד. לטענת הפרקליטות, המורדים ביקשו ממסראוה לבצע פיגוע התאבדות נגד ישראל, אולם הוא סירב. "בתופעה של יציאת אזרחי/תושבי ישראל לזירת הג'יהאד בסוריה, כדי להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי... יש כדי לסכן באופן ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל", נכתב בכתב האישום.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז, לפני חודש הסתנן מסארוה לסוריה דרך הגבול עם טורקיה, מתוך הזדהות אידיאולוגית עם מטרות המורדים ועל מנת לאתר את אחיו, שככל הנראה הסתנן למדינה אף הוא. הוא התגייס ליחידת מורדים במטרה לסייע להם בלחימתם נגד הממסד הסורי. הנאשם שהה ביחידת המורדים כשבוע, אשר במהלכו בא במגע עם מספר שבויים מכוחותיה הרשמיים של סוריה, הביע רצון להשתתף בפועל בפעילות מבצעית, נטל חלק בהקמת מחנה אימונים צבאי, הודרך והתאמן בתפעול כלי נשק שונים וכן תכנן לקיחת חלק באימון צבאי מקיף שערכה היחידה.

עוד נטען בכתב האישום, כי מסארוה התבקש על ידי המורדים לבצע פיגוע התאבדות בסוריה וסירב, וכן לבצע פיגוע התאבדות בישראל, אולם סירב. עם זאת, הוא השיב באופן כללי לשאלות בנוגע לצה"ל, ליחסים השוררים בין יהודים וערבים בישראל ולגבי הכור בדימונה. לאחר כשבוע, משהפעילות הצבאית המוגבלת במקום לא ענתה על ציפיותיו הלוחמניות, ומשלא הצליח לאתר את אחיו, נכנע מסארוה ללחץ מצד בני משפחתו בארץ וחזר לישראל. הוא נעצר כשנחת בנמל התעופה בן גוריון.

קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
הנאשם הביע רצון להשתתף בפועל בפעילות מבצעית ונטל חלק בהקמת מחנה אימונים צבאי. לוחמי הצבא הסורי החופשי/רויטרס

"תופעה של יציאת אזרחי/תושבי ישראל לזירת הג'יהאד בסוריה, כדי להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי טומנת בחובה אפשרות של ממש כי הכשרה אידיאולוגית וצבאית אותה יעברו שם, תנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד הממסד הישראלי, או הפצת משנה הדוגלת בכזו - בין ביוזמתם העצמאית, ובין ביוזמת והפעלת גורמי ג'יהאד עולמי עמם באו במגע בסוריה", נכתב בכתב האישום. "בנוסף, התופעה טומנת בחובה אפשרות של ממש כי גורמי הג'יהאד ילקטו מן הישראלים המגיעים אליהם מידע אסטרטגי וטקטי שונה אודות ישראל, תוך ניצול יידעם הפנימי בתור אזרחי ותושבי ישראל. לבסוף, התופעה טומנת בחובה אפשרות של ממש כי מגעם של הישראלים עם גורמי הג'יהאד, תוביל ליצירת צירי קשר בין אלה לבין אלה, אשר ינוצלו לפעילות חבלנית עוינת משותפת נגד ישראל".

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "קיים יסוד סביר לחשש שאם לא ייעצר המשיב, כתב האישום החמור התלוי ועומד נגדו על רקע חבירתו הקודמת למורדים בסוריה, יהווה עבורו תמריץ חזק לשוב ולחבור אליהם פעם נוספת, הן לצורך השלמת תכניתו המקורית, והן לצורך התחמקות מהליכי שפיטה", נכתב בבקשת המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully