וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צייד שיחות הטלפון" של ארגוני הטרור

16.4.2013 / 0:12

סמ"ר ע', משרת ביחידה המבצעית של 8200 באגף המודיעין שאמונה על ציתות לגורמים עוינים. מחר הוא יקבל את אות מצטיין נשיא המדינה על תרומתו למלחמה בטרור

סמ"ר ע', שיחק בנבחרת ישראל בכדוריד, אך החליט לוותר על האפשרות להפוך לספורטאי מצטיין כמו שאר חבריו ובחר בשירות משמעותי בצה"ל. לאחר מיונים ארוכים הוא גויס ל'יחידה המבצעית' ביחידת היוקרתית 8200 של חיל המודיעין.

חיילים בבסיס, דצמבר 2011. דרור עינב
"באופן אישי אני חושב שיש טובים ממני ויש הרבה כאלה ביחידה שלי", סמ"ר ע'/דרור עינב

בניגוד לשאר החלקים ב-8200, פועלת 'היחידה המבצעית' בשטח ולא במשרדים ממוזגים, כדי ליירט "מודיעין אותות" בעיקר ממכשירים סלולריים שנמצאים בידי פעילי טרור, ולהעביר את המידע בזמן אמת כדי לסכל כוונות עוינות או כדי לבצע סיכולים ממוקדים. מאז גיוסו לצה"ל חלפו שנתיים וחצי בהם סיים מסלול מבצעי, ופיקד על שני מסלולי גיוס ל'יחידה המבצעית'. כיום הוא מוגדר כמוביל מקצועי בפעילות של היחידה. "להיות מפקד זו אחרית כבדה", מסביר סמ"ר ע' ומוסיף "הקושי העיקרי הוא מול בני נוער שהתגייסו עכשיו ואין להם מוטיבציה לשרת ב-8200 כי הם רצו להיות לוחמים עם סכין בין השיניים. לוקח זמן להסביר להם שהם תורמים לא פחות בתפקיד הרגיש ביחידה. ההצלחה שלי היא לעבוד עם המתקשים אחרי שעות ההכשרה ולהפוך חייל שנכשל בכל המבחנים לכזה שיסיים בהצטיינות את הקורס. אין לך זמן לנשום אבל זה שווה את זה".

היחידה המבצעית של 8200 קיבלה בשנה האחרונה את פרס ראש הממשלה ותעודות הוקרה מיחידות רבות בצה"ל על תרומתן באיסוף מודיעין למלחמה בטרור בדגש על מבצע עמוד ענן. לאחרונה, הגיע מכתב בדואר האלקטרוני וסמ"ר ע' התבשר כי הוא נבחר לקבל את תעודת החייל המצטיין מידי נשיא המדינה שמעון פרס ובמעמד הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ. "באופן אישי אני חושב שיש טובים ממני ויש הרבה כאלה ביחידה שלי. זה היה מוזר לקבל את ההודעה על ההצטיינות", סיפר סמ"ר ע' והוסיף, "זו יחידה מאוד מאתגרת ודורשת המון בגרות, כי אתה מתעסק בדברים רגישים ובחיי אדם של אחרים. אין יום ללא פעילות מבצעית של היחידה. שום מבצע רציני לא זז בלעדינו". סמ"ר ע' מדגיש כי הוא מלא סיפוק מהעשייה המבצעית ביחידה וכי הוא שוקל בימים אלו האם לצאת לקורס קצינים, אך מה שבטוח מבחינתו, הוא שיגשים את חלומו ויחל ללמוד רפואה בשנים הקרובות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעניק תעודת הצטיינות לסמ"ר ע' ביום העצמאות. הנשיא פרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת סוף הריאיון חושף סמ"ר ע' כי בהחלטה ללכת ליחידת 8200 סייעו בני המשפחה, "ההורים שלי הכירו ביחידת 8200, אחי שרת שם, גם שני הדודים שלי, שתי בנות הדודות שלי. אחותי פישלה והלכה ליחידת 9900 (יחידה לאיסוף מודיעין חזותי ופענוח - א.ב). אני כבר סלחתי לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully