וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהישיבה בברונקס למצטיין נשיא: "שמח לתרום למדינה"

15.4.2013 / 16:45

משה נולד למשפחה חרדית בניו יורק, הגיע לישראל להמשיך בלימודיו אך כשהגיע לירושלים החליט להתגייס ושובץ במפקדת טנק המרכבה. "אני יודע שמה שאני עושה עוזר לביטחון המדינה"

טוראי משה נולד למשפחה חרדית מהברונקס בניו יורק שבארה"ב. אחרי הלימודים בישיבה בארה"ב הוא החליט ללמוד בישיבה בישראל, כמו שאר חבריו, אך כשהגיע לירושלים גמלה בליבו ההחלטה "לעשות עלייה" ועם תום לימודיו פנה לצה"ל כדי להתגייס כחייל בודד ולמלא את חובותיו כאזרח ישראלי, זמן קצר לאחר מות אביו.

"למרות מותו של אבי, התחלתי טירונות במחנה 80. כבחור חרדי - למדתי עד אז רק בישיבות - זה היה קשה מאוד. העברית שלי בהתחלה הייתה על הפנים. היו איתי 149 ערסים אבל זה היה לי הכי כיף בעולם", סיפר טוראי משה, היום בן 26, כשהוא נזכר בימי הטירונות המפרכים - אולם סיים כמצטיין פלוגה. "שאלה אותי המפקדת האם יש לי משפחה בארץ ואני אמרתי לה שאין לי קרובים בישראל, אבל יש לי משפחה גדולה. אני אוהב את ישראל ורואה בכולם משפחה שלי. זה ההבדל המשמעותי מארה"ב".

חייל מצטיין יום העצמאות טנק המרכבה. דובר צה"ל
"אני גאה בטנק המרכבה שהוא הטנק הכי טוב בעולם". טוראי משה/דובר צה"ל

טוראי משה שובץ במפקדת טנק המרכבה במשרד הביטחון שאחראית על פיתוח וייצור טנקי המרכבה ונגמ"שי "הנמר" של צה"ל כמפתח תוכנה. הוא היה אמור להשתחרר אחרי חצי שנה בשל גילו, אך עקב הצטיינותו ותרומתו הרבה ביקשו ממנו המפקדים להאריך את השירות וטוראי משה נעתר לבקשתם. מאז גיוסו הוא עסק בפיתוח הקופסא השחורה של טנק מרכבה סימן 4 ותוכנות מתקדמות נוספות שמוגדרות כסודיות ביותר. טוראי משה התגאה כי העובדה שמפקדי היחידה העניקו לו משרד, מחשב וטנק כדי לפתח את התוכנות המתקדמות היוו עבורו חלום שהתגשם. "אין משהו מעולה מלתרום למדינת ישראל. אני גאה בטנק המרכבה שהוא הטנק הכי טוב בעולם. אני יודע שכל מה שאני עושה עוזר מאוד לביטחון המדינה".

באחת משיחות הטלפון שלו עם אמו, שמתגוררת בארה"ב, היא התנצלה על כך שלא יכלה להגיע לטקס ההשבעה בתום הטירונות, אך הבטיחה שאם יקבל צל"ש או תעודת הצטיינות היא תטוס לישראל כדי לעמוד לצדו בטקס. עם קבלת ההודעה ממפקדו במנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון הוא התקשר לאמו לבשר לה על הבשורה המשמחת וזו מיד הודיעה כי תגיע לטקס. "אני לא בטוח שהפרס מגיע לי, אבל אני לוקח את הפרס בשם כל החיילים הבודדים וכל מי שעובד איתי בפרויקט דרוזים ויהודים, חילונים ודתיים". טוראי משה לא מהסס לרגע ומדבר על האפשרות שיחתום שוב כדי להמשיך בשירות קבע כרגע הוא עוסק בפיתוח המערכות אך גם באיתור כלה. "הכלה? יכולה להיות גם עולה חדשה אבל היא חייבת לתרום למדינה".

מחר יקבל טוראי משה את תעודת ההצטיינות מנשיא המדינה שמעון פרס במעמד הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ויקבל תעודת הצטיינות וסיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully