וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד וכהן סיכמו: משרד הרווחה לא ייכלל בקיצוצים

שר האוצר יאיר לפיד החליט שלא לכלול את משרדו של השר מאיר כהן בקיצוץ הצפוי בתקציב המדינה. עם זאת, הקיצוץ שתוכנן בקצבאות הילדים ייצא אל הפועל. כהן: "נקודת פתיחה טובה"

שר האוצר, יאיר לפיד, סיכם אתמול (ראשון) עם חבר מפלגתו יש עתיד, שר הרווחה מאיר כהן, כי הקיצוץ הרוחבי הצפוי במשרדי הממשלה, לאור הגרעון התקציבי, לא יכלול את משרד הרווחה. גורמים בכירים במשרד הרווחה טענו כי תיתכן תוספת תקציב לטובת תכנית למלחמה בעוני - אותה מתכנן כהן להוציא בקרוב לפועל. עם זאת, הקיצוץ המתוכנן של לפיד בקצבאות הילדים, ככל הנראה ייצא לפועל.

הצטרפות מאיר כהן ויעל גרמן למפלגת יש עתיד, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
שר הרווחה מאיר כהן/נמרוד סונדרס

"מדובר באמירה חשובה ביותר של שר האוצר, שעל אף העובדה שנאלץ לקצץ באופן לא פשוט, הוא מציג חמלה והבנה עמוקה לנושא הרווחה", אמר כהן לאחר הסיכום שהשיג עם שר האוצר לפיד. "אני רואה בביטול הקיצוץ במשרד הרווחה נקודת פתיחה טובה לתהליכים אותם אני הולך להניע בשנה הקרובה בתחום".

באיגוד העובדים הסוציאליים בירכו על ההישג של השר החדש, אולם טענו כי הקיצוץ הצפוי בקצבאות הילדים והעלאת המע"מ על פירות וירקות יגבו מחיר חברתי כבד. "צעדים אלו משמעם גידול במספר הפונים שיידרשו לשירותי רווחה, ולא יהיו בידינו הכלים והמשאבים לסייע להם", הזהירה צפרא דוויק, יו"ר האיגוד. "כמו כן לא תהיה תוספת תקציבית שתאפשר לעובדים הסוציאליים לבצע מטלותיהם באופן ראוי. כך שגם אי קיצוץ בתקציבי המשרד בעת הזו, משמעו למעשה קיצוץ בשירותי הרווחה לאזרחים הנדרשים להם".

מאיר כהן ביום עיון לח"כים חדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
פועל להשגת תוספת תקציב למשרד הרווחה. השר מאיר כהן/טלי מאייר

שר הרווחה עמל בימים אלה על תוכנית רחבת היקף למשרד, שכוללת שדרוג ותוספת תקציב לשנתיים הקרובות. תוספת התקציב עתידה להתבסס בחלקה על המשרד, וחלקה על שיתופי פעולה עם גופים חיצוניים. בשבועיים החולפים קיים כהן סדרה של מפגשים עם אנשי משרדו, ודן עמם בבעיות הבוערות של המשרד שאינן זוכות למענה בשל היעדר תקציב. בין הנושאים שהועלו היו תופעת זנות וניצול מיני של בני נוער והיעדר מכסות למעונות לנערים חוסים. כמו כן, שמע שר הרווחה פרטים על התוכנית לביטחון תזונתי שתוקצבה ביולי 2012 ב-100 מיליון שקל ולא יצאה לפועל, נושא שבו מתכוון כהן לפעול בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully