וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן יבוא לעזה בסוף מאי אחרי שובו מוושינגטון

14.4.2013 / 16:30

ראש ממשלת טורקיה צפוי לבקר בבית הלבן באמצע החודש הבא ולהיפגש עם אובמה, ואמר שלאחר מכן יבקר ברצועה. בשבוע הבא: הפגישה עם נציגי ישראל לגבי הפיצויים לנפגעי המשט

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (ראשון) כי בכוונתו לבוא לרצועת עזה בחודש הבא, אחרי שיבקר בבית הלבן בוושינגטון. ארדואן לא נקב בתאריך מדויק להגעתו, אך בנאום ששודר בטלוויזיה הטורקית אמר כי הביקור יהיה בסוף חודש מאי. ביקורו של ארדואן בעזה נועד, לדבריו, "לפקח על הסרת המצור מהרצועה".

ארדואן צפוי להגיע לוושינגטון ב-16 במאי כדי להיפגש עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. לאחרונה הודיע ראש הממשלה הטורקי על דחיית ביקורו בעזה. לפי פרסומים בעיתונות המקומית, היה זה בשל לחץ אמריקאי. דחיית הביקור נועדה, כך נטען, לא להאפיל על מאמצי הפיוס של טורקיה עם ישראל.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. AP
ייפגש עם אובמה בחודש הבא. ראש ממשלת טורקיה ארדואן/AP

במקביל דחתה טורקיה ל-22 באפריל את פתיחת סבב הדיונים עם ישראל בנושא הפיצויים למשפחות קורבנות ה"מאווי מרמרה". סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינץ', העומד בראש הצוות הטורקי למגעים, אמר כי הפגישה נדחתה בשל נסיעתו לקירגיזסטן יחד עם ארדואן. בראש הצוות הישראלי צפויים לעמוד ראש המועצה לביטחון לאומי יעקב עמידרור, ושליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוסף צ'חנובר.

הידיעה על דחיית הפגישה התפרסמה יממה אחרי שמשפחות הקורבנות הודיעו כי אין בכוונתן למשוך את התביעה האזרחית שהגישו נגד צה"ל ומפקדיו בתקופת המשט לעזה. זאת, למרות ההתנצלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני מקבילו הטורקי ארדואן, ההסכמה על ביטול התביעות וחידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. אחד התובעים, מוסה כוגאס, שנפצע מאש חיילי צה"ל על הספינה, אמר: "נמשיך בהליכים המשפטיים נגד מפקדי הצבא הישראלי, ולא נסכים לביטולם גם במקרה שישולמו פיצויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully