וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאב היחיד שיישאר פתוח בערב יום הזיכרון

יהושע בריינר

14.4.2013 / 16:00

כמו בכל שנה, גם הערב ייסגרו מקומות הבילוי ברחבי הארץ, אלא שהפאב היחידי שיישאר פתוח הוא ה"ג'מס" בפתח תקווה, שיקיים ערב הנצחה לחללי גדוד הסיור של חטיבת גבעתי

קרדיט: באדיבות עמותת השועל, עריכה: יאיר דניאל

סמ"ר דורון אסולין ז"ל, החלל האחרון בגדס"ר גבעתי מספיד את מפקדו

כמו בכל שנה, גם הערב (ראשון) ייסגרו הפאבים והמסעדות ברחבי הארץ לציון תחילת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ואלפים יתרכזו בכיכרות הערים לעצרות השונות. אלא שהפאב היחידי שיישאר פתוח דווקא בזמן הצפירה המרכזית הוא ה"ג'מס" בפתח תקווה, שישאיר את שעריו פתוחים ביום הזיכרון ויארח, זו הפעם השלישית, את ערב ההנצחה לחללי גדוד הסיור של חטיבת גבעתי. הפאב, שבדרך כלל משמש מקום בילוי עבור רבים, עוצר פעם בשנה את ברזי הבירה לטובת חללי הגדוד מפיקוד הדרום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה מקום שהמטרה שלו היא להתחבר האחד לשני, וגם ערב ההנצחה לחללים הוא חלק מהתפיסה הזו". פאב הג'מס בפתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשהמקום הוקם, היה חשוב לנו שיהיו לו מטרות אחרות חוץ מבילוי והנאה", סיפר אורן מלכה, מנהל הג'מס, לוואלה! חדשות. "כולנו חלק מהחיים המורכבים במדינה הזו, כולנו יוצאי יחידות קרביות, והסוגיה של השכול חשובה לנו. אנחנו חיים את ההוויה הישראלית". עוד סיפר מלכה כי לאחר שפנו אליו אנשי "עמותת השועל", המאגדת את יוצאי הגדוד, הוא נרתם מיד לפרויקט. לדבריו, "הג'מס הוא מקום שהמטרה שלו היא להתחבר האחד לשני, וגם ערב ההנצחה לחללים הוא חלק מהתפיסה הזו. ברור לי שזה מוזר שבערב שלמחרת אנחנו חוגגים כאן את יום העצמאות, אבל המעבר החד הזה הוא כבר חלק מכל ישראלי".

רותם קקון, מנכ"ל עמותת השועל - על שם החיה המפורסמת המופיעה על תג פיקוד דרום - סיפר כי המיקום הייחודי של ערב ההנצחה מאפשר אווירה ביתית יותר עבור משתתפי האירוע. לדבריו, "בוגרי הגדוד, לצד הלוחמים כיום והמשפחות השכולות, מרגישים קרובים מאוד אחד לשני. לא כל פאב היה מסכים לפתוח את שעריו לערב שכולו זיכרון לחללים, אבל מנהלי הג'מס הסכימו מיד ובלי לדרוש תשלום".

מדי שנה מגיעים לאירוע שני צוותים מהיחידה יחד עם המפקדים. "האיחוד הזה בין הלוחמים בסדיר והלוחמים במילואים מביא לתחושה משפחתית אמיתית עבור המשפחות השכולות", אומר קקון. "מלבד ערב הזיכרון השנתי, העמותה גם מארגנת פרויקטים נוספים לטובת לוחמי הגדוד, כמו פרויקט 'שועל מאמץ', שבו בוגר הגדוד לוקח על עצמו לסייע בתעשייה ובתעסוקה לאחד החיילים שהשתחרר, כך שהחיבור בין היחידה ללוחמיה נמשך גם אחרי השירות, לצערנו גם בערבי זיכרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גדוד הסיור (גדס"ר) של החטיבה בעלת הכומתה הסגולה מונה עד היום 47 חללים. בערב הזיכרון השנה, לצד השירים השקטים, יוקרנו דבריו של החלל האחרון של היחידה, סמ"ר דורון אסולין, לוחם ביחידת "עורב" של גבעתי, המהווה חלק מהגדוד, שנהרג במהלך מבצע "חורף חם" ברצועת עזה בשנת 2008 בקרב עם מחבל.

זמן קצר לפני מותו התראיין אסולין לסרט שצולם לזכר מפקדו, סמ"ר ארבל רייך, שנהרג ביולי 2007 ברצועת עזה. "הוא היה המ"כ, שאם למישהו הייתה בעיה אישית, או שהוא רצה לדבר על משהו, הוא ישר הלך אליו", סיפר אסולין בסרט על ארבל. "הוא היה מקשיב ומדבר איתך בגובה העיניים. הרגשנו שהוא חלק מאיתנו למרות שהיה מפקד. היה איתו דיבור מיוחד. הוא לקח אותך לצד כשאתה שבוז ובבאסה. במסעות הוא היה נותן מילה טובה, היה לו טירוף לדרבן אותך. הוא היה באמת משהו מיוחד. כואב הלב לא לראות אותו איתנו. אתה רוצה להתייעץ איתו על משהו, ואי אפשר, הוא חסר". כאמור, כמה חודשים לאחר הצילום נהרג אסולין עצמו.

"אסולין התחיל בקורס חובלים אבל הרגיש שזה לא מספיק קרבי בשבילו, אז הוא דיבר על ארבל, שהמליץ לו להגיע ל'עורב'", סיפר דניאל וייס, חברם לצוות של רייך ואסולין בגדוד הסיור, שכאמור איבד שניים מחבריו תוך פחות משנה. "זו הייתה תקופה מאוד לא פשוטה עבור היחידה, כיוון ששניהם היו שתי דמויות מאוד בולטות ודומיננטיות. כבוגרי היחידה, אנחנו יודעים עד כמה הקשר המיוחד הזה בינינו לבין המשפחות השכולות חשוב להם ולנו. כמי ששירתו ביחידה, אנחנו יודעים בדיוק כמה אנחנו חייבים לחברים שלנו שנפלו".

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully