וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: 2 פצועים מאש צה"ל בעימותים ליד עפרה

יהושע בריינר

12.4.2013 / 0:05

לדברי הפלסטינים, החלו עימותים עם מתנחלים לאחר שרועה צאן מהכפר סילוואד הוכה קשות על ידי תושבי המאחז נצח בנימין. בתגובה הוצת מבנה במאחז. כוחות צה"ל הגיעו למקום

מתיחות בגדה: שני תושבי הכפר סילוואד, שנמצא סמוך להתנחלות עפרה שבבנימין, נפצעו מירי כוחות צה"ל - כך דיווחו הפלסטינים.

עימותים התפתחו אמש (חמישי) בין פלסטינים מהכפר סילוואד לבין מתנחלים. לטענת הפלסטינים, העימותים בין פעילי ימין לתושבי הכפר הסמוך לעפרה, החלו לאחר שמתנחלים מהמאחז ירדו לכפר והיכו קשות את אחד מאנשי הכפר, ככל הנראה רועה צאן. לדברי הפלסטינים, האיש נפצע בראשו ופונה לבית חולים ברמאללה.

בתגובה לאירוע החלה צעדה של תושבי הכפר אל עבר המאחז "נצח בנימין" שהוקם במקום בשבועות האחרונים ואחד המבנים במקום הוצת. מוקדם יותר אתמול דווח על עימותים מילוליים בין צעירים מהמאחז לפלסטינים מסילוואד. כוחות צה"ל הגיעו למקום.

בליל חמישי כרתו אלמונים כ-90 עצים של תושב פלסטיני מהכפר חירבת ספא, מצפון לחברון. במקום נמצאו גם כתובות נאצה, בין היתר: "תג מחיר", "ד"ש מבת עין" ו-"ערבים עופו מהארץ". בעל החלקה שניזוקה טען כי הותקף אתמול בבוקר על ידי כמה ישראלים באבנים כשהגיע לעבד את האדמה. צה"ל והמשטרה חוקרים את נסיבות המקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתנחל מכוון רובה לעבר פלסטינים, חודש פברואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש פברואר דיווחו הפלסטינים כי שלושה מפגינים באזור הכפר קוסרה נפצעו מירי, ככל הנראה של מתנחלים. כוחות צה"ל התעמתו עם עשרות מפגינים פלסטינים באזור הכפר שבין רמאללה לשכם, אולם התברר כי צה"ל לא ירה באש חיה, ופורסם כי נבדק חשד לפיו מתנחלים הם שפתחו באש לעבר הפלסטינים. תושב הכפר קוסרה, עבדל מג'יד חסן, אמר כי העימותים פרצו לאחר שמתנחלים פרצו לביתו.

חודש לפני כן דיווחו מקורות פלסטינים כי צעיר פלסטיני בשם עמאר סאמר נפצע כתוצאה מירי של מתנחלים לעברו באותו הכפר. בנוסף דווח על פלסטיני אחר בשם טארק ספדי שנפצע מירי מתנחלים בכפר עוריף הסמוך. לדברי המקורות, עשרות צעירים מהתנחלות יצהר תקפו עשרות פלסטינים ששיחקו בשלג בסמוך לכפרים עוריף וקוסרה, וכתוצאה מכך נפצעו השניים. לא דווח מה מצב הפצועים, שהועברו לבית החולים רפידיא בשכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully