וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית המין במשרד התחבורה: המשטרה תחדש החקירה?

12.4.2013 / 12:30

המשטרה תפנה לנציבות המדינה בבקשה לקבל את תוצאות הבדיקה שערכה נגד המשנה למנכ"ל, שתיארה יחסי מין עם עובדות במשרד, הדחת עובדת אחת לאורגיה ומשחקי מין פרועים

המשטרה לא הצליחה לחקור – נציבות שירות המדינה הגישה תובענה: משטרת מחוז ירושלים הודיעה כי תפנה לנציבות בבקשה לקבל את תוצאות הבדיקה שערכה, בסיומה הוגשו תובענות נגד מי שהיה המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, ונגד בכירים נוספים. מהתובענות עולה לכאורה כי לנגר הטריד מינית עובדות במשרד וקיים יחסי מין אסורים עם כפופות לו, ואף פעל יחד עם נתבעת נוספת, איריס ברקת, אחראית לפרויקטים במנהל – על מנת להדיח עובדת אחרת לקיים עמם אורגיה. תיק החקירה, שהתנהלה ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, נסגר בשנה שעברה, לאחר שלא הצליחו במשטרה לגבות תלונות מנשים בהן ביצע לנגר לכאורה עבירות מין.

למשטרה הגיע מידע מודיעיני, ממנו עולה לכאורה כי לנגר ביצע עבירות, בהן הטרדה מינית וניצול יחסי מרות. החקירה הועברה לימ"ר, שם הגיעו לפחות לכמה נשים שקשורות למעשים לכאורה. על פי המשטרה, הנשים סירבו לשתף פעולה עם החוקרים. בעקבות כך נסגר התיק והפרטים הועברו לנציבות שרות המדינה, אשר פתחה בחקירה משל עצמה. בעקבות החקירה, הוגשה באוגוסט 2012 תובעה נגד לנגר, ובמרץ 2013 הוגשה תובענה נגד איריס ברקת.

"התקיימו יחסי מין החורגים בבוטות מיחסי מנהל-עובדת"

הסיפור שבמרכז הפרשה המסעירה הוא כאמור שיתוף הפעולה בין לנגר לבין ברקת, שעבדה תחתיו, במסגרתו הם ביצעו עבירות מין בשתי עובדות. בתקופה הרלוונטית לתובענה הועסקה ברקת כראש ענף במשרד התחבורה. בינה לבין לנגר, שלימים היה למנכ"ל המשרד בפועל, "התקיימו יחסים אישיים קרובים הכוללים יחסי מין, החורגים באופן בוטה ואסור מיחסים בין מנהל לעובדת הכפופה לו". בנוסף, לנגר נאשם כי במסגרת היחסים אף דאג לקידומה של ברקת ולחזק את מעמדה.

לנגר חתם על הסדר טיעון, במסגרתו פרש משרות המדינה, הורד בדרגת שכר והתחייב שלא לשוב לשרות המדינה. ברקת מושעית בינתיים מתפקידה, עד לסיום הדיון בעניינה. אתמול מסרה סנגוריתו של לנגר: "עניינו של לנגר הסתיים זה מכבר בהסדר טיעון מקל שפרטיו התפרסמו ואין לו עניין להמשיך ולהיות מעורב בהליכים נשוא הכתבה".

מנציבות שרות המדינה נמסר כי עד היום לא נעשתה פנייה מהמשטרה לקבל את חומרי החקירה. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי "בעקבות מידע שהתקבל על ניצול מרות לכאורה, נפתחה חקירה ביחידה המרכזית, שבמהלכה נחקרו הנשים המעורבות ועדים נוספים. הנשים והעדים שהמשטרה פנתה אליהם, סירבו לשתף פעולה ואו להתלונן. החקירה מוצתה והתיק הועבר לנציבות שרות המדינה להמשך טיפול. עד כה, טרם הועברו למשטרה תוצאות בדיקת נציבות שרות המדינה והמשטרה תפנה אל הגורמים הרלוונטיים בבקשה לקבלם".

"לא יקרה שום דבר שלא תחפצי בו"

לפי האישומים של נציבות שירות המדינה, לנגר וברקת עשו יד אחת כדי להדיח את אחת מעובדותיו לקיים עמם יחסי מין. במהלך שנת 2009 פנתה ברקת בשמו של לנגר אל א', עובדת במשרד. "אלכס אמר שהיום את נראית סוף הדרך ושהתלבשת יפה" ו-"אלכס חלם עליך חלום", נכתב בתובענה. ברקת שכנעה אותה לבוא למפגש עמה ועם לנגר על מנת שתוכל "להיווכח בעצמה עד כמה לנגר מעריך ואוהב אותה". בסופו של יום, כך עולה מהתובענה, א' נתנה את הסכמתה והשלושה נפגשו בפארק הירקון שבתל אביב.

הנאשמת הפעילה מכבש לחצים ומניפולציות על א' לקיים מפגש משולש נוסף. בין היתר ציינה באוזניה, כי הגעתה למפגש תוכיח להם שהיא בסדר ותחזיר את האמון שלהם בה, זאת נוכח מחלוקת עבר שהתגלעה בין א' לבין לנגר. "לאחר מספר ניסיונות התחמקות שכשלו אספו הנאשמת ולנגר את א' מאזור ירושלים ונסעו לנמל תל אביב, שם אכלו ארוחת בוקר על חשבונו של לנגר", נכתב.

א' סברה שהבילוי המשותף הסתיים, אך השניים אילצו אותה להמשיך עמם לחוף הצוק בהרצליה. ברקת, כך לפי התובענה, הכריחה את א' לשתות מהיין שהביאה, והתעניינה אם הוא "משפיע עליה". היא הנחתה את א' למצוא "סידור" להמשך היום לילדיה. לאחר זמן מה הסיע אותם לנגר למלון דירות בהרצליה, תוך שא' מבהירה כי היא לחוצה. ברקת הרגיעה אותה ואמרה לה שאין ממה לדאוג משום "שלא יקרה שום דבר בו לא תחפוץ". הנאשמת ולנגר הובילו את א' לחדר במלון הדירות, שם יזמה ברקת מגע מיני עמה. בהמשך היא הזמינה את לנגר שצפה מהצד להצטרף לאורגיה.

הפסידה במשחק הקופסה, ונאלצה ללבוש בייבי דול

א', שהייתה "אכולת רגשי אשמה ומבוכה" מהמפגש המפגש המיני הכפוי, כך לפי התובענה, יצאה עם ברקת בחזרה לירושלים. ברקת שזיהתה את מצבה הנפשי של א' הנחתה אותה להתנהג כרגיל, "לנתק את הרגש מהמחשבות" ולהודיע בבית שהייתה ביום חופש של סידורים עם אחותה. למחרת האירוע התקשרה הנאשמת לא' וציינה באוזניה שלנגר מסר ש"היה מדהים" וביקשה ממנה לא לספר לאיש על שהתרחש.

שני הנאשמים לא הסתפקו במפגש אחד, ובמהלך יולי 2010, פנו מספר פעמים לא' כדי שתיאות להיפגש עמם שוב. חרף ניסיונות ההתחמקות הרבים, הסכימה א' "בלב כבד להיפגש פעם נוספת עם השניים". ברקת ולנגר אספו את א' באמצע יום העבודה, ובמהלך הנסיעה "שלפה הנאשמת בקבוק יין ומזגה לשלושתם, תוך שהיא מוודאת כי א' אכן שותה מהיין". השלושה הגיעו שוב למלון ונכנסו לחדר. ברקת מיהרה להחליף "לבגד גוף וגרבי רשת שחורים", עודדה את לנגר להתפשט והפשיטה גם את א'. כמו במקרה הקודם, היא כפתה יחסים עם א', הזמינה גם את לנגר להצטרף והורתה לה בסופו של יום לדווח כי הייתה ב"פגישה" בתל אביב.

ברקת ולנגר לא הסתפקו בהדחת עובדת אחת לקיום היחסים, אלא פעלו גם למול עובדת אחרת במשרד. בשנת 2007, לפי התובענה, הם פנו לב', כיום בת 40, שהייתה עוזרת באגף התחבורה הציבורית ושלנגר היה הממונה העקיף שלה. ברקת הזמינה את ב', את לנגר, ואת עובד המשרד שי מלכה לביתה הפרטי. במהלך המפגש שיחקו הארבעה במשחק קופסה המכונה ג'נגה, והנאשמת קבעה כי המפסיד יצטרך למלא הוראה כלשהי שתינתן לו על ידי יתר השחקנים. כאשר ברקת הפסידה - הורה לה לנגר ללבוש בגד תחתון מסוג "בייבי דול", שהיא קיבלה במהלך המפגש לרגל יום הולדתה. הנאשמת פעלה על פי בקשתו והציגה עצמה לבושה בבגד בפני הנוכחים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"אם לא תשתפי פעולה, אכעס"

בהמשך כשב' הפסידה במשחק היא הודיעה למשתתפים האחרים כי היא אינה מוכנה לבצע כל משימה. ברקת בתגובה הציעה כי לנגר יעסה את גבה – אך ב' התנגדה לכך בתוקף. אז הציעה הנאשמת כי היא זו שתעסה את גבה וב' הסכימה "שכן לא ראתה פסול בקבלת עיסוי מחברתה מעל לבגדיה". ברקת הורתה לה לשכב על בטנה כשפניה כלפי השטיח, ואז התיישבה על ישבנה של ב' והחלה לעסות את גבה תוך שהיא פותחת את החזיה שלבשה. אלא שחרף התנגדותה למגע נוסף, החל לנגר, לפי התובענה, לגעת בה בגבה. ב' ההמומה התכווצה וסגרה את ידיה "כדי למנוע מהשניים להגיע לאזור החזה שלה". היא חששה לקום משום שלא רצתה שגופה ייחשף בפני הנוכחים כשתתרומם. כשהבינה את חומרת האירוע, פנתה ב' למשתתפים ואמרה: "די, מספיק". בעקבות האירוע ניתקה ב' את קשריה עם הנאשמת ולנגר.

מלכה, שהשתתף כאמור במפגש עם ב', הוא נאשם נוסף בפרשה שניסה לשבש את מהלכי החקירה. במהלך השנה שעברה, כך לפי האישום שעולה מהתובענה נגדו, הוא פנה למספר עובדות שנחקרו באגף החקירות במסגרת הפרשה המינית בה היו מעורבים ידידיו לנגר וברקת. "תדעו שמותר לשקר בחקירה ולא יקרה כלום אם תשקרו קצת ותגנו על עצמכן", אמר. הוא גם פנה אישית לעובדת במשרד ואיים עליה לבל תשתף פעולה ואף ואמר לה שהוא כועס עליה מאוד שכן היא מדברת ברעתו של לנגר ו"חבל". אם לא די בכך, פעל מלכה לפי האישום על מנת לסייע לבן דודו, שמואל ממן, להשיג מינוי במשרד התחבורה תוך הסתרת מידע ובמרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully