וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בגשר הענק שמעוצב כמו דרקון ויורק אש מהגרון

בוויאטנם נחנך גשר פלדה המעוצב בצורת דרקון צהבהב. אם לא די בכך, הרי שהגשר גם רושף להבות מראשו. הממשלה מקווה שהגשר יביא לעיר גאווה, ואולי גם תיירים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

אומות רבות בעולם מתפארות בבניית גשרים ארוכים במיוחד או מורכבים מבחינה הנדסית. ואולם, מתברר שיש מדינות שמעדיפות להקים גשרים המזכירים יותר מתקני שעשועים - מאשר מבנים למעבר מכוניות.

בוויאטנם נחנך בימים האחרונים גשר פלדה ארוך, המעוצב בצורת דרקון. אם לא די בכך, הרי שהגשר גם יורק אש מראשו - באופן מילולי. אורכו של הגשר 666 מטרים ויש בו שישה מסלולים. והוא נבנה בעלות של 85 מיליון דולרים, והוא תוכנן על ידי חברה אמריקנית. בלילות הוא מואר ב-2,500 נורות.

לפי כלי התקשורת בוויאטנם, הדרקון ש"מעופף" מעל הגשר, מזנב ועד ראש, מעוצב בדמות היצור האגדי של שושלת לי - דרקון שנודע במסורת המקומית ביכולתו לצאת לים ולשוב עם בשורות טובות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראש ועד זנב. גשר הדרקון במצב "שקט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניתן להתווכח על האסתטיקה של המתקן העצום, אך הממשלה בהאנוי מתעקשת כי הגשר יביא גאווה לעיר הנמל דה נאנג, שאינה נחשבת מוקד עניין לתיירים. הגשר, שמשקלו 8,164 טונות, נבנה במשך שלוש שנים. הוא מחבר בין שדה התעופה הבינלאומי של העיר לאזור המסחרי שלה.

הגשר נחנך לציון 38 שנים לשחרור העיר, שנכבשה על-ידי צבא ארצות הברית בימים האחרונים של מלחמת ויאטנם, ואיכלסה בסיס חשוב של האמריקאים ושל צבא דרום-ויאטנם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully