וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקיצוצים בארה"ב: הסיוע לישראל צפוי לגדול

הצעת התקציב שהציג הנשיא אובמה ל-2014 כוללת תוספת של 220.3 מיליון דולר למימון "כיפת ברזל". על אף שההצעה טעונה אישורים נוספים נראה שהסיוע לישראל לא ייפגע

על אף הקיצוצים הצפויים בתקציב הפדרלי של ארצות הברית, בהצעת התקציב ל-2014 שהגיש אתמול (רביעי) לקונגרס הנשיא ברק אובמה לא נכלל קיצוץ בסיוע לישראל - אלא תוספת. בניגוד לשנה שעברה, כבר בשלב זה כוללת ההצעה בקשה לתוספת של 220.3 מיליון דולר למימון מערכת ההגנה מפני הטילים "כיפת הברזל". הסיוע הצבאי המוסכם במסגרת מזכר ההבנות ל-10 שנים נאמד בכשלושה מיליארד דולר בשנה בממוצע. ב-2014 יעמוד הסיוע הכספי על 3.1 מיליארד דולר. בשנה שעברה התוספת עבור מערכת "כיפת ברזל" לא נכללה בבקשת התקציב של הנשיא - אך בסופו של דבר הקונגרס, בתמיכת הממשל, הקצה 211 מיליון דולר נוספים למימונה.

יש לציין כי אחרי הצעת התקציב של הנשיא ישנם שלבים רבים בדרך לתקציב: מכאן עוברת ההצעה לדיונים בקונגרס, והסכומים עוד עשויים להשתנות. עם זאת, הנהגת הקונגרס ונציגי הממשל הבכירים כבר אותתו שהסיוע לישראל לא ייפגע מהקיצוצים. בתחילת מרץ, כששר ההגנה החדש צ'אק הייגל נפגש עם שר הביטחון דאז, אהוד ברק, אמר נציג הפנטגון ש"השר הייגל מחויב לעבוד עם חברי הקונגרס כדי להבטיח שלא תהיה הפרעה למימון המערכות להגנה אווירית 'כיפת ברזל', ה'חץ' ו'קלע דוד'".

ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא האמריקאי ברק אובמה סוללת "כיפת ברזל" ולוחמיה, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית

הסיוע הביטחוני לישראל כולל שלושה מרכיבים, שהחלק המשמעותי הוא הסיוע השנתי במסגרת מזכר ההבנות לתקופה של עשר שנים. בנוסף מעבירה ארצות הברית לישראל סיוע לצורך מימונה של "כיפת ברזל", וכן ישנו סיוע לצרכי מחקר ופיתוח של מערכות ההגנה נגד הטילים "חץ "ו"קלע דוד", שלו הוקצו בהצעתו של אובמה 95.8 מיליון דולר. שר ההגנה הייגל וראש המטות המשולבים בארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, ידברו מחר בקונגרס האמריקאי על התקציב, והם צפויים להתייחס גם לעניין הסיוע הצבאי לישראל.

במקביל, ארצות הברית צפויה לקצץ בתקציב הביטחון שלה. הצעת אובמה לתקציב הפנטגון לשנת 2014 כוללת 526.6 מיליארד דולר, והרמטכ"ל דמפסי אמר בתדרוך כתבים בפנטגון שהיא משקפת "עתיד לא ודאי", ושאינה משקפת את מלוא הקיצוץ הצפוי. "זה נותן לנו הארכה", אמר דמפסי. "קיצצנו באימוני היחידות שלא מתכוננות לשירות מחוץ לארה"ב. התקציב מושקע בעדיפויות שלנו, מממן את היכולות הקונבנציונליות והגרעיניות שלנו, ומגן על היתרון שלנו - האנשים שלנו".

שר ההגנה הייגל דיבר במסיבת העיתונאים על הצורך בקיצוצים ושינוי העדיפויות. "אני מחויב כמו כל המנהיגים בפנטגון לעבוד עם הקונגרס על הרפורמות. המציאות הנוכחית דורשת החלטות קשות, ככל שנדחה את זה יותר, כך זה יהיה יותר קשה", אמר. "אין לנו ברירה. שום מוסד לא מברך על קיצוצים. אנו חיים בעולם של אי ודאות מוחלטת שדורשת מהכוחות האמריקאים גמישות. אנו ממשיכים בהערכה מחדש של התוכניות, והכל על השולחן. אנו מחכים לתוצאות עד סוף החודש הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully