וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "צפון קוריאה גולשת לעבר קו גבול מסוכן"

10.4.2013 / 20:55

שר ההגנה צ'אק הייגל שיגר מסר מזהיר לצפון קוריאה. במקביל, אמר קצין אמריקאי בכיר כי צבא ארה"ב מסוגל ליירט טיל צפון קוריאני במקרה של ניסוי, אך ייתכן שיבחר לא ליירטו

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם

שר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל, שיגר היום (רביעי) מסר מזהיר לכיוון צפון קוריאה, על רקע איומיה נגד ארצות הברית ודרום קוריאה. "צפון קוריאה, עם הרטוריקה התוקפנית שלה ופעולותיה, גולשת לעבר קו גבול מסוכן", אמר הייגל במסיבת עיתונאים של הפנטגון בנוגע לתקציב משרד ההגנה ל-2014. "הפעולות והמילים שלהם לא עזרו להפיג את המצב המתוח". הייגל הבהיר כי לארצות הברית יש את היכולת להגן על אזרחיה ועל אזרחי בעלות בריתה מפני כל פעולה שצפון קוריאה עלולה לנקוט.

במקביל, האדמירל האמריקני סמואל לוקליר אמר היום כי אם תערוך צפון קוריאה ניסוי רביעי בטיל בליסטי, ארצות הברית מסוגלת ליירט טיל כזה, אך ייתכן שתבחר שלא לעשות זאת. האדמירל לוקליר, מפקד הכוחות האמריקנים במזרח אסיה, דיבר בפני הקונגרס האמריקני. "אם היה מדובר בהגנה על ארצות הברית או אחת מבעלות בריתה, בהחלט הייתי ממליץ על יירוט", הבהיר האדמירל.

תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה. מרץ 2013. רויטרס
בדרום קוריאה וארה"ב העלו את הכוננות. מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און/רויטרס

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום כי מוסקבה מצדדת בעמדת וושינגטון בנושא המתיחות עם צפון קוריאה – כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס". לברוב הזהיר כי נקיטת צעדים צבאיים מצד ארצות הברית עלולה לפגוע במאמצים לפחית את המתח בין המדינות. הלילה העלו דרום קוריאה וארצות הברית את רמת הכוננות של כוחותיהן הפזורים באזור חצי האי קוריאה, לאור ההערכות לפיהן בכוונת צפון קוריאה לערוך את הניסוי. סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" דיווחה כי הכוננות הועלתה לרמה 2 מתוך 4, המצביעה על קיומו של איום. בוושינגטון מאמינים כי פיונגיאנג כבר הטעינה טיל אחד או יותר למשגרים ניידים, והיא עלולה לשגרם ללא מתן ההתרעה ההכרחית לכלי הטיס באזור ולמטוסים בשמי המדינה. על פי הערכות, מדובר בשני טילים לטווח בינוני מסוג "מוסודן", שהועברו לחופה המזרחי של צפון קוריאה בשבוע שעבר על גבי רכבת והוטענו על גבי משגרים.

הכוחות המשולבים של ארצות הברית ודרום קוריאה העלו את רמת הכוננות לדרגה "watchcon 3", השלישית בחומרתה בסולם של ארבע דרגות. רמת הכוננות מצביעה על כך שקיים איום כלפי הכוחות ובעקבות כך תוגברו יחידות המודיעין בכוח אדם נוסף. כמו כן דרום קוריאה הפעילה כוח חירום העוסק בניטור, איסוף ועיבוד מידע מצפון קוריאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully