וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקף כי חשבו שהוא נתין זר: "מפחד להסתובב בחוץ"

11.4.2013 / 0:40

א' מתל אביב, שמוצאו אתיופי, הוכה על פי החשד במוט ברזל על ידי חמישה צעירים. הוא סיפר לוואלה! חדשות על האירוע הגזעני: "זה מפחיד אותי עד שבא לי להיעלם, זה ייגמר ברצח"

גזענות בדרום תל אביב: א', תושב העיר בן 32 ממוצא אתיופי, סיפר אתמול (רביעי) לוואלה! חדשות על האירוע האלים שעבר בשבוע שעבר, רק בגלל צבע עורו. על פי החשד, חמישה צעירים בני 21-16 שנעצרו אתמול תקפו אותו וצעיר אתיופי נוסף שאותם חשבו למסתננים, וכן נתין זר מאפריקה. מעצרם הוארך ביומיים, והם מכחישים כי ביצעו את התקיפות. במשטרה מקווים כעת כי יצליחו לאסוף ראיות מספיקות על מנת לקשור את החשודים למעשים המיוחסים להם.

הפגנה נגד מסתננים בדרום תל אביב, דצמבר 2012. בן קלמר
אזרחים זרים בדרום תל אביב מול הפגנת תושבים, בחודש דצמבר האחרון/בן קלמר

"עברתי בשבוע שעבר בשעות הערב ליד מסעדה בשכונת התקווה", שחזר א', שעלה לישראל כשהיה בן תשע. "נהג רכב שעבר לידי הוציא לפתע את ידו מהחלון עם מוט, היכה אותי בפנים והמשיך לנסוע. ישב לידו עוד אדם לפחות. הייתי בשוק טוטלי. צעקתי לאנשים שיעצרו אותם ויתפסו את הרכב, אבל אף אחד לא עשה זאת. רק כשהתקרבו אליי וראו שנפצעתי הזעיקו את המשטרה ואת מד"א, שפינו אותי לבית החולים איכילוב". א' ספג מכה חזקה ונזקק לטיפול רפואי, שלאחריו שוחרר לביתו. היום הוא הגיע למסדר זיהוי שערכה המשטרה.

"כבר נתקלתי בדברים לא נעימים, אבל כזה דבר לא קרה לי", המשיך א', כשהוא עדיין נסער ומתקשה להתגבר על האירוע. "זה יוצר בי תחושת פחד עד שבא לי להיעלם מהעולם. אני מפחד להסתובב בחוץ ומפחד על האחים שלי. אני רק חושב מה היה יכול לקרות אם זה היה גרזן ולא מוט". מאז האירוע נושא עליו א' אמצעים להגנה עצמית. "חבל שלא הצלחתי לכתוב את מספר הרכב. אני חושש שבפעם הבאה זה ייגמר ברצח. זו ממש גזענות", הוסיף א', שחושש כעת כי החשודים בתקיפה לא יבואו על עונשם. הוא הגיע היום למסדר זיהוי והוא מקווה שתוקפיו ייענשו.

על פי החשד, בנוסף לא' הותקפו כאמור צעיר נוסף ממוצא אתיופי, שהטלפון הנייד שלו נגנב ממנו, וכן נתין זר מאפריקה. אחרי הגשת התלונה השלישית, החלו לחשוד במשטרה כי קיים קשר בין המקרים והטילו את החקירה על צוות חקירה מיוחד במרחב יפתח, בפיקודו של רב-פקד מושיק רחמים. פעילות מודיעינית של צוות החקירה הביאה למעצרם של חמשת החשודים, המתגוררים בדרום תל אביב. לדברי המשטרה, יש ברשותה מידע מודיעיני שמצביע על כך שהרקע לתקיפות הוא גזעני. כעת נבדק אם אנשים נוספים נפלו קורבן לתקיפות הגזעניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully