וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: צעירים מתל אביב תקפו 2 אתיופים ונתין זר

10.4.2013 / 15:34

המשטרה מאמינה שהחשודים, חמישה תושבי דרום תל אביב בני 16 עד 21, תקפו את השלושה על רקע גזעני, וטוענת כי בידה עדויות לכך. אחד הקרבנות הוכה ונשדד. מעצרם הוארך עד מחר

סדרת תקיפות על רקע גזעני: חמישה תושבי תל אביב בני 16 עד 21 נעצרו אתמול (שלישי) בחשד שתקפו בשבועיים האחרונים נתין זר ושני צעירים ממוצא אתיופי בדרום תל אביב. על פי החשד, החמישה תכננו לתקוף נתינים זרים. באחד המקרים הוכה הקורבן ונשדד הטלפון הנייד שלו. בית המשפט השלום בתל אביב האריך את מעצרם של החמישה ביומיים.

במקרה הראשון שאירע לפני כשבועיים, צעיר אתיופי הותקף על פי החשד על ידי חבורת הנערים, שהכו אותו במוט ברזל ושדדו ממנו טלפון נייד. כתוצאה מהתקיפה הצעיר נפצע קל. צעיר אתיופי נוסף התלונן על תקיפה דומה ולפני כשבוע הותקף נתין זר מאפריקה.

לאחר התלונה השלישית החלו לחשוד במשטרה שיש קשר בין המקרים ולכן הטילו את החקירה על צוות חקירה מיוחד במרחב יפתח בפיקודו של רפ"ק מושיק רחמים. חמשת החשודים, תושבי דרום תל אביב, נעצרו בעקבות פעילות מודיעינית של צוות החקירה. המשטרה בודקת את החשד כי החשודים טעו לזהות את הצעירים האתיופים כנתינים זרים ומציינת כי בידיה מידע מודיעיני שמצביע על כך שהרקע לתקיפות הוא גזעני. עדות אחת לכך נעוצה בעובדה שלמעט במקרה הראשון לא נשדד דבר מהקורבן, אלא בוצעה תקיפה "לשם התקיפה". החשודים מצדם מכחישים שמדובר בתקיפות על רקע גזעני. במשטרה בודקים אם ישנם קרבנות נוספים.

לפני כחודש נעצרו שני מתנדבי המשמר האזרחי, תושבי בת ים בני 24 ו-25 בחשד לניסיון שוד, תוך שימוש בגז פלפל בעסק של נתין זר ברחוב ארלינגר בתל אביב. תיק החקירה הועבר לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים. מפקד מחוז תל אביב ניצב אהרון אקסול הורה להשעות את המתנדבים עד לסיום החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully