וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצנה בעזה: חמאס מגלח בעלי "תספורות מערביות"

לאחר שאסר על לבישת מכנסיים בגזרה נמוכה, הפריד בין בנים לבנות בבתי הספר ומנע מנשים לרוץ במרתון, יוצא הארגון נגד קוצים וג'ל בשיער. הצעירים מפוחדים: "רק רציתי לעזוב"

חמאס מחמיר את הענישה נגד צעירים "מתמערבים". לאחר שבסוף השבוע דווח כי אנשי הארגון פועלים בקרב צעירים ברצועת עזה כדי למנוע מהם ללבוש מכנסיים בגזרה נמוכה, היום (שני) מדווחת סוכנות הידיעות AP כי משטרת חמאס החלה לגלח בני נוער מסופרים באופן "מערבי מדי", לטענתם. הצעירים שנעצרו סיפרו כי פעילי החמאס גררו אותם לתוך ג'יפים, לעגו להם וגילחו את ראשם. לדבריהם, הם נתפסו בשתי הזדמנויות שונות בעיר עזה, יחד עם למעלה מעשרים צעירים נוספים.

איימן א-סייד (מימין) ומוחמד חנונה, צעירים שנתפסו על ידי משטרת המוסר של חמאס בעזה ושיערם גולח, 7 במרץ 2013. AP
איימן א-סייד המגולח לצד חברו שטרם נתפס, מוחמד חנונה/AP

איימן א-סייד, צבעי בניין בן 19, הותקף בזמן שהמתין למונית שתיקח אותו מעבודתו לביתו בתום יום העבודה. הוא סיפר לסוכנות הידיעות כי שיערו הגיע עד לכתפיו ולפני כמה ימים נעצר, עם עשרה נוספים, על ידי שוטרי חמאס וראשו גולח בכפייה. "הדבר היחיד שרציתי לעשות הוא לעזוב את המדינה הזאת", שחזר א-סייד בדאגה. "אני מפחד. הם פשוט לוקחים אותך מהרחוב ללא כל סיבה. אין לי מושג מה הם מסוגלים לעשות בפעם הבאה".

המתנגדים הוכו: "עזה היא איסלמית"

לדברי א-סייד, הצעירים הובהלו לתחנת המשטרה של חמאס בעיר עזה, שם הועמדו בשורה. אחד השוטרים, לדבריו, החל לגלח את ראשם ואמר להם שיוכלו להשלים את המשימה במספרה שכונתית. הוא סיפר כי הצעירים שהתנגדו הוכו. עוד הוא סיפר, כי בשעה שהיה בתחנת המשטרה, נכנס אדם שחיפש אחר בן דודו. משראו השוטרים כי שיערו מעוצב בג'ל, הם הורו לגלח גם את שיערו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טארק נקיב, תלמיד תיכון, סיפר כי נעצר על ידי השוטרים מחוץ לביתו והוכנס לג'יפ משטרתי יחד עם ארבעה גברים צעירים נוספים שהגיעו לעזה מחאן יונס. לדבריו, במהלך הנסיעה לתחנת המשטרה, השוטרים הבהירו להם כי "עזה היא איסלמית". "הם אמרו: 'אנחנו רוצים שתכבדו את המסורת שלנו'", אמר והוסיף כי השוטרים סימנו על ראשי העצורים "פס" באמצעות מכונת הגילוח והורו להם לסיים את הגילוח במספרה. נקיב, שהוריו במקור מטוניסיה, סיפר כי ברצונו לשוב למדינה הצפון-אפריקנית לכשיסיים את לימודיו.

מוחמד חנונה, תלמיד תיכון נוסף בן 18, סיפר כי החל לעצב את שיערו עם ג'ל לאחר שחבריו נעצרו על ידי המשטרה. לדבריו, הוא אינו מפחד להיעצר גם כן. "אין לי דבר להפסיד חוץ מהשיער שלי", אמר בביטחון. נער אחר, שסירב להיחשף מחשש לנקמה, סיפר כי ראה שוטרים מכים שלושה גברים צעירים שלבשו מכנסיים צמודים בעלי גזרה נמוכה. לדברי עד הראייה, השוטרים הכו את השלושה באלות בגבם וברגליהם והורו לעוברים ושבים שצפו במעשים להמשיך בדרכם.

משטרת חמאס ברצועת עזה. AP
אנשי משטרת חמאס בעזה/AP

סגן ראש ממשלת חמאס בעזה, זיאד א-זאזה, אמר כי גילוח שיערם של הצעירים "הוגבל מאוד" והבטיח כי פעילות המשטרה במישור זה תופסק. אחמד יוסוף, בכיר חמאס המשתייך לזרם הפרגמטי של התנועה, אמר כי פעולות המשטרה "שגויות לחלוטין" וקרא להפסיקם באופן מידי.

בסוף השבוע דווח כי משטרת המוסר של חמאס פועלת בתקופה האחרונה בקרב צעירים בעזה, כדי למנוע מהם ללבוש מכנסיים בגזרה נמוכה, המופשלים מתחת לקו המותניים, בדומה לאופן שבו מתלבשים ראפרים מערביים. זאת לאחר שממשלת חמאס ברצועה פרסמה תקנה חדשה הקובעת כי בנים ובנות ילמדו בכיתות נפרדות מגיל תשע. בצעד נוסף של הקצנה איסלמית, החליטו הרשויות בעזה לאסור על השתתפותן של נשים בריצת מרתון בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully