וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנות מאסר לאחרון המעורבים בפיגוע במלון פרק

8.4.2013 / 16:34

עומר ג'אבר, פעיל חמאס בכיר, הורשע בחודש שעבר בגין מעורבותו בפיגוע הקטלני בתולדות ישראל. הוא תיווך בין מתכנן הפיגוע לנהג שהוביל את המחבל המתאבד למלון בליל הסדר

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (שני) 30 שנות מאסר בפועל על עומר ג'אבר, פעיל בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בגדה המערבית, שהורשע בחודש שעבר בגין מעורבותו בפיגוע במלון פרק בנתניה בליל הסדר לפני 11 שנה. ג'אבר - אחרון המורשעים במעורבות בפיגוע - הורשע ב-39 סעיפי אישום, בהם סיוע לגרימת מוות בכוונה וניסיון לגרימת מוות בכוונה. כמו כן, הוא הורשע בחברות בארגון טרור, בשל השתייכותו לחמאס משנת 1995 ועד מעצרו, ובעבירות נשק רבות.

מלון פארק נתניה, מרץ 2012. שלומי גבאי
הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ישראל. מלון פרק/שלומי גבאי

על פי כתב האישום, בשנת 2002, לבקשתו של מתכנן הפיגוע עבאס א-סייד, תיווך ג'אבר בינו לבין פתחי חטיב, על מנת שהאחרון ישמש כנהגו של המחבל המתאבד ויוביל אותו אל לב מדינת ישראל – עד למלון פרק בנתניה. כאמור, בתום המשפט – שנמשך מאז שנת 2009, הורשע הנאשם בכל האישומים שיוחסו לו.

הפיגוע במלון פרק הוגדר כאחד הפיגועים הקשים בתולדות מדינת ישראל והקטלני ביותר שבהם. הוא התרחש לאחר שמחבל מתאבד הצליח לחדור לשטח חדר האוכל של המלון בערב ליל הסדר ופוצץ את עצמו. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו 30 בני אדם ו-160 נוספים נפצעו. בעקבות הפיגוע, החליטה ממשלת ישראל לצאת למבצע חומת מגן במטרה לפגוע בתשתיות הטרור בגדה המערבית. שירות הביטחון הכללי וצה"ל פעלו ביתר שאת ללכידתם והעמדתם לדין של כל חברי התשתית שסייעו לביצוע הפיגוע, פעילות שהגיעה לסיומה היום – באופן סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully