וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הסייבר: גם אתר משרד התמ"ת נפרץ והופל

לאורך היום ניסו האקרים הנמנים על קבוצות שונות לתקוף את אתרי הממשלה, אך עד כה לא דווח על נזק ממשי. מטה הסייבר הלאומי פועל להדוף את המתקפות יחד עם ספקיות האינטרנט

האקרים תקפו אחר הצהריים (ראשון) את אתר משרד התמ"ת אשר עדיין לא שב לפעילות. גם אתר משרד החוץ הופל לזמן קצר. במסגרת המתקפה, מסוג מניעת שירות מבוזרות (DDos), האתר לא היה זמין ברשת למספר שניות וחזר לפעולה תקינה. לאורך היום ניסו האקרים הנמנים על קבוצות שונות לתקוף את אתרי הממשלה. עם זאת, עד כה לא דווח על נזק משמעותי פרט לפריצות זמניות לאתרים. ממשרד האוצר נמסר כי יחידת "ממשל זמין" ומטה הסייבר הלאומי פועלים להדוף את המתקפות ונוקטים פעולות יזומות מסוגים שונים, בהן ניתובי התקשורת בתיאום עם ספקיות האינטרנט. לכן, צפויה האטה ואי זמינות בשירותים המספקים אתרי המשרדים מעת לעת.

ההאקרים, מקבוצה Opisrael המשתייכת לדבריה לארגון "אנונימוס", אמרו כי יתקפו היום אתרים שונים בישראל כתמיכה בפלסטינים. בהודעה שפרסמו, פנו חברי הקבוצה לממשלה בישראל וכתבו: "עד כה לא עצרתם את הפרת זכויות האדם ואת הבנייה הבלתי חוקית בהתנחלויות, לא כיבדתם את הסכם הפסקת האש עם הפלסטינים ואת החוק הבינלאומי. אלו הסיבות אשר ב-7 באפריל יחידות-סייבר עיליות מכל העולם יתאחדו כאות סולידריות עם העם הפלסטיני נגד ישראל, כיישות אחת שנועדה למחוק את ישראל מהמרחב הקיברנטי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמ"ל הסייבר של צה"ל. במערכת הביטחון מתכוננים למתקפה משולבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפנות בוקר הצליחו ההאקרים להפיל כמה אתרים ישראליים, בהם אלה של משרד ראש הממשלה, אתר משרד הביטחון, אתר משרד החינוך, אתר המשרד לאיכות הסביבה, אתר התעשייה הצבאית, אתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ואתר האגודה למלחמה בסרטן. בעוד עשרות אתרים ישראלים קטנים דווח על שיבושים בגלישה. בחלק מהאתרים השאירו ההאקרים מסרים פרו-פלסטיניים ומוסיקה רועשת. מרבית האתרים שבו לפעילות לאחר מספר שעות.

במערכת הביטחון נערכו לקראת מתקפת הסייבר, מחשש שארגוני טרור מרחבי העולם יצטרפו למאמץ שיקשה על מערכי האבטחה בישראל. בהתאם להנחיות שניתנו לעובדים במשרד הביטחון ובגופים נוספים, ייתכנו במשך היום שיבושים במערכות הממוחשבות השונות, ותיתכן אף הפסקת הפעילות כדי לבצע הערכות מצב ולבחון את סוג ההתקפות. גורם ביטחוני בכיר הסביר בפורום סגור לפני מספר ימים כי נאסף מודיעין נגד האקרים וגופים שעלולים להשתתף במתקפה. לדבריו, התקבלה החלטה כי אם אכן תצא לפועל מתקפת-סייבר, יתקיימו הערכות מצב במהלך היממה הקרובה, כדי לייעל את מערכי ההגנה ולמזער את הנזקים שעלולים לשבש את פעילות המערכות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully